تاکید بر نصب علمک گاز واحدهای تولیدی با قید فوریت/ سهمیه سوخت واحد‌های صنعتی و معدنی ۳ ماه شد

طبق تاکید استاندار خراسان جنوبی شرکت گاز استان موظف است تا علمک گاز واحدهای تولیدی و صنعتی را پس از دریافت استعلامات و مجوزها، در کمتر از ۴۸ ساعت نصب کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حمید ملانوری» امروز (۶ تیر) در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با بیان اینکه ستاد تسهیل تولید برای این تشکیل شده است که اگر در جریان تولید مانعی باشد، رفع کنیم، اظهار داشت: شرایط حاکم بر کشور باعث شده است تا این ستادها و کارگروه ها شکل بگیرد لذا چنانچه قرار بود براساس شرایط عادی اقتصاد کشور اداره شود که نیازی به برگزاری این ستادها نبود.

 

وی در ادامه با تاکید بر لزوم توجه جدی مسئولان برای رفع موانع پیش روی تولید کنندگان در استان، گفت: ستاد رفع موانع تولید در شرایط جنگ اقتصادی کشور و برای کمک به تولید راه اندازی شده لذا از هیچ تلاشی برای کمک به سرمایه گذاران و تولیدکنندگان دریغ نخواهد شد.

 

استاندار خراسان جنوبی در خصوص مشکلات شرکت «سامان کاوش» طبس هم با تاکید بر لزوم حل این مشکلات در عین رعایت فرایندهای قانونی موضوع، گفت: معاونت اقتصادی استانداری مستندات و مدارک و خواسته های این شرکت و طرف های مقابل آن را طبق مستندات دستگاههای نظارتی، شرکت سرمایه گذار و سایر شرکت های مربوط با این پرونده بررسی و بعد در جلسات بعدی برای آن تصمیم گیری خواهد شد.

 

ملانوری با بیان اینکه خراسان جنوبی در بخش معدن ظرفیت های خوبی را برای شکوفایی اقتصاد دارد، گفت: زمینه فعالیت در معدن سامان کاوش طبس وجود دارد که باید از آنها حمایت شود تا فعالیت آنها قوت گیرد.

 

وی همچنین در خصوص مشکلات برخی حوزه گاز در واحدهای صنعتی استان هم گفت: از این به بعد هر واحد صنعتی که راه اندازی کامل شد، با نامه و تایید سازمان صمت به شرکت گاز استان مراجعه و گاز آنها باید وصل شود.

 

طبق تاکید استاندار خراسان جنوبی همچنین شرکت گاز استان موظف است تا علمک گاز واحدهای تولیدی و صنعتی را پس از دریافت استعلامات و مجوزها، در کمتر از 48 ساعت نصب کند.

 

ملانوری از رپیس سازمان صنعت و معدن استان خواست تا بررسی کند چنانچه واحد تولیدی، استعلامات و مجوزهای مد نظر شرکت گاز را داشته باشد، علمک آنها در کمتر از 48 ساعت همه یکجا نصب شود.

 

یکی دیگر از مشکلات مطرح شده و پیش روی واحدهای معدنی استان، مشکلات مربوطه به تامین سوخت معادن بود که به گفته استاندار خراسان جنوبی درخواست دریافت سوخت من بعد به جای هر ماه، هر سه ماه یکبار صورت خواهد گرفت، با این بند که واحدهای معدنی باید هر ماه صورت خود را دریافت نمایند و این سوخت قابل واریز به ماه بعد نخواهد بود.

 

ملانوری از شرکت نفت خواست تا در خصوص تسریع در روند حمل و نقل سوخت به واحدهای معدنی که به گفته معدنکاران گاها ممکن است تا یک هفته هم به طول انجامد، مساعدت و همکاری بیشتری صورت گیرد تا معادن دچار مشکلات و خسارت نشوند.

 

 

 

 

کد خبر 1070619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha