کیفیت استاندارد آب در ایلام بالاتر از استاندارهای لازم است/ شبکه آبرسانی به ملکشاهی به زودی تکمیل می شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام با بیان اینکه طرح شبکه آبرسانی به شهرستان ملکشاهی با ۸۰ درصد پیشرفت نیازمند ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار است، گفت: ۲۴۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت آبرسانی روستایی ایلام هزینه شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، اظهار کرد: با توجه به تاثیر خشکسالی بر منابع آب زیرزمینی،در بیشتر چاه های تامین منابع آب شرب در استان، با افت سطح آب به میزان ۵۰ تا ۶۰ درصد مواجه شده ایم.

 

«نورالله تیموری» یادآور شد: این شرکت در راستای توسعه زیرساخت های آبرسانی به ویژه در مناطق روستایی استان اقداماتی از جمله بهسازی ۳۷ دهنه چشمه، رفع ۲ هزار و ۴٠٠ مورد شکستگی شهری و روستایی، احداث ۱۰ باب مخزن آبی، تعویض ۶ هزار کنتور خراب و اصلاح و توسعه ۷۴ کیلومتر شبکه آب را به سرانجام رسانده است.

 

وی بیان کرد: با تلاش همه همکاران در سال های گذشته تلاش شده است که میزان آبرسانی سیار به روستاهای استان کاهش یابد که در سال های گذشته تعداد ۱۲۵ روستا از آبرسانی سیار استفاده می کردند که این میزان به ۱۸ روستا در استان ایلام کاهش یافته است.

 

تیموری با اشاره به اینکه ۲۴۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت آبرسانی روستایی ایلام هزینه شده است، گفت: در دو شهرستان ایلام و ملکشاهی دارای تنش آبی هستیم.

 

مدیرعامل آبفای استان ایلام تصریح کرد: مشکل آب شرب شهرستان ملکشاهی به زودی مرتفع می شود، طرح آبرسانی به ملکشاهی شامل سه واحد ایستگاه پمپاژ، یک واحد تصفیه خانه ،۳۰ کیلومتر خط انتقال برق فشار قوی ۲۰ کیلوولت، ۹ هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب و ۲۴٫۵ کیلومتر خط انتقال آب فولادی به قطر ۵۰۰ میلی متر است.
 

 

وی با تاکید بر اینکه واگذاری انشعاب به خانه باغ ها ممنوع است و امسال نیز پلیس آب در ایلام به عنوان اولین استان کشور تشکیل می شود، یادآور شد: به دلیل خشکسالی و کمبود بارش ها، امسال تنش های آبی در استان نیازمند همکاری مردم است چراکه منابع آبی ۵۰ درصد کاهش داشته است.

 

تیموری در ادامه گفت: آبرسانی به شهرستان ملکشاهی با ۸۰ درصد پیشرفت نیازمند ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار است، همچنین برای حل مشکل آب در شهر ایلام درصدد افزایش انتقال آب از سد ایلام به شهر هستیم.

 

مدیرعامل آبفای استان ایلام افزود: یرای ارزیابی کیفیت آب شرب، دو شاخص «کلرسنجی» و «میکروبی» مورد ارزیابی قرار می گیرند، عدد استاندارد کیفیت این شاخص ها در کشور ۹۵ است اما این میزان در ایلام ۹۹ درصد و بالاتر از استانداردهای لازم است.

 

وی با تاکید بر اینکه کیفیت و سلامت آب شرب ایلام خط قرمز ماست، از لحاظ قانونی، شرعی و اخلاقی موظف به ارائه آب با کیفیت به شهروندان هستیم، خاطرنشان کرد: آزمایشات انجام شده بیانگر وجود املاح مورد نیاز بدن در آب شرب ایلام است که این از نعمت‌های خدادادی این دیار است.

 

تیموری گفت: شاخص بهرمندی در استان ایلام نسبت به متوسط کشور رشد خوبی داشته است و استان ایلام عملکرد بسیار خوبی در این حوزه داشته است که با همکاری همه مردم، مسئولان و رسانه های استان شکل گرفته است و سطح ارائه خدمات ارتقا پیدا کرده است، در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری تحت پوشش خدمات آبرسانی قرار دارد و  ۵۵ درصد جمعیت شهری تحت پوشش خدمات فاصلاب قرار دارد.

کد خبر 1070650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha