تفکیک جنسیتی در جشنواره دف نوازان دستوری نیست

دبیر هشتمین جشنواره تکنوازان ساز دف گفت: تفکیک جنسیتی در جشنواره دف نوازان دستوری نبوده و بنا بر نظر سنجی از بانوان اعمال شده است.

 

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست هشتمین جشنواره تکنوازان ساز دف پیش از ظهر امروز یکشنبه 6 تیر با حضور علی اصغر خسروی مدیر فرهنگسرای بهمن، مهدی غلامی،دبیر جشنواره و فربد، زانیار حسامی، حسن آزادفر، بهروز رهبری، نیما حدادی اعضای هیات داوران  در فرهنگسرای بهمن برگزار شد.

 

 در این نشست «مهدی غلامی»، دبیر هشتمین جشنواره تکنوازان ساز دف درباره برگزاری این رویداد هنری گفت: هفتمین جشنواره تکنوازان ساز دف سال گذشته در فرهنگسرای بهمن برگزار شد که در این رویداد بیش از ۴۲۰ اثر از سه کشور حضور داشتند. دبیرخانه هشتمین جشنواره تکنوازان ساز دف از اردیبهشت ماه  امسال آغاز بکار  کرد و  دبیرخانه فراخوان آن را به آموزشگاه های موسیقی  اعلام کرد و تاکنون  423 اثر به جشنواره رسیده است  و شرکت کنندگانی نیز  از خارج  از کشور  در آن حضور دارند . امسال بخش داوری و اجرا و اختتامیه به صورت حضوری برگزار می شود و پوستر این رویداد امروز به آموزشگاه های موسیقی ارسال می شود. ما امسال تلاش کردیم در هر رده سنی منتخب بانوان داشته باشیم تا به صورت دقیق المان های داوری انجام شود.

 

 دبیر هشتمین جشنواره تک نوازان ساز دف  همچنین  درباره تفکیک جنسیتی در این رویداد گفت: ما نظرسنجی انجام دادیم در جشنواره ششم خود بانوان معترض بودند که چرا باید سازنوازی آنها با آقایان انجام شود. ما با نظرسنجی بانوان این کار را انجام دادیم و هیچ دستوری در این زمینه نبوده است.

غلامی  درباره بودجه هشتمین جشنواره تکنوازان ساز دف اظهار کرد: این جشنواره قرار است که اسپانسری داشته باشد  و بودجه پس  از نهایی شدن اعلام رسمی می شود.

 

وی درباره اجرای قطعات مداحی و حضرت رسول الله در هشتمین جشنواره تکنوازان ساز دف گفت: همزمان با اختتامیه جشنواره قطعه ای درباره حضرت رسول الله  که از مقام های مختلف بزرگان دف نوازی به انتخاب زانیار حسامی ساخته شده بر روی سایت جشنواره منتشر می شود .

کد خبر 1070651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha