۷۰ درصد از مردم کردستان در دادگستری پرونده قضایی دارند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان گفت: حدودا ۷۰ درصد از مردم استان به نوعی در دادگستری پرونده قضایی دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، محمد جباری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان در  نشست هم‌اندیشی و هم‌افزایی که با هدف ارتقای سند تحول قضایی در دستگاه قضایی استان در سالن اجتماعات مجتمع قضایی شهید قدوسی سنندج برگزار شد، اظهار داشت: دستگاه قضایی کردستان با حجم انبوه و متراکم پرونده‌های قضایی مواجه است و می‌توان گفت که حدودا 70 درصد از مردم استان به نوعی در دادگستری پرونده قضایی دارند.

 

 

وی با دعوت از جامعه حقوقدانان و نخبگان استان به همفکری و همیاری با دستگاه قضایی تاکید کرد: ضروری است تا با تحقیق و پژوهش دلایل حجم پرونده‌های قضایی بررسی شود.

 

 

جباری افزود: مقوله قضازدایی از اختلافات اجتماعی، معاملات و قضازدایی فرهنگی بسیار حائز اهمیت است و مردم باید برای حل مشکلات خود بعنوان آخرین راهکار به دستگاه قضایی مراجعه کنند.

 

 

وی بر لزوم تدوین شیوه نامه‌ای با همفکری اساتید دانشگاه و نخبگان و جامعه حقوقدانان استان تاکید کرد و یادآور شد: باید با توجه به گرایشات مردم استان این شیوه نامه تدوین شده و عملیاتی شود و جنبه اجرایی به خود بگیرد.

 

 

دادستان عمومی و انقلاب سنندج بر لزوم توجه به بازاجتماعی کردن زندانیان و توجه به بزه دیده و بزهکار تاکید کرد و افزود: باید با استفاده از پتانسیل‌های بالای جامعه نخبگان استان زمینه حضور مجدد زندانیان را در جامعه و بازاجتماعی کردن آنها فراهم شود.

 

 

جباری ایجاد مودت میان دستگاه قضایی و مردم را بسیار حائز اهمیت توصیف کرد و گفت: خلاء عدم پذیرش قانون و قانون گریزی در میان اقشار جامعه باید توسط جامعه نخبگان استان پر شود.

 

 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان همچنین بر لزوم ایجاد سامانه ارتباط حقوقدانان، اساتید دانشگاه و نخبگان با دستگاه قضایی تاکید کرد.

کد خبر 1070696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha