تاکید بر درمان کارکنان گرفتار اعتیاد در خراسان جنوبی

ملانوری از حراست دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی خواست تا با کمک مدیران، کارکنانی که گرفتار مواد مخدر هستند را شناسایی و برای درمان آنها اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حمید ملانوری» عصر امروز (6 تیر) در کارگروه مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر جزو موضوعاتی است که سالهاست با آن درگیر هستیم، اظهار داشت: متاسفانه مواد مخدر تبعات بسیار بدی را برای جامعه در بر دارد و امروزه همه دنیا را درگیر خود کرده است.

 

وی با بیان اینکه امروزه مواد مخدر صنعتی گرایش به سمت آن بیشتر از قبل شده است، افزود: اقدامات برخوردی که دستگاه های نظامی در مبارزه با مواد مخدر دارند، قاطعانه و جدی و لازم است و خراسان جنوبی جزو استانهایی است که به دلیل شرایط کویری کار مبارزه با مواد مخدر را سخت کرده است.

 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید شرایطی فراهم شود که تقاضا برای مواد مخدر در استان کاهش پیدا کند، گفت: چنانچه تقاضا برای مواد مخدر در استان کاهش داشته باشد، عرضه نیز کم خواهد شد.

 

ملانوری با گلایه از اینکه متاسفانه گاها نگاه علمی و تخصصی به موضوع  درمان در مبارزه با مواد مخدر وجود ندارد، گفت: نگاه و حساسیتی که امروزه نسبت به کرونا وجود دارد و به همان میزان با آن مقابله می شود، باید نسبت به مبارزه با مواد مخدر هم وجود داشته باشد.

 

وی با اشاره به این موضوع که هنوز در زمینه مواد مخدر احساس نگرانی از شیوع گسترده مواد و تبعات آن در بین آحاد جامعه همه گیر نشده است، اظهارداشت: باید بررسی دقیق علمی صورت گیرد که چه اقداماتی می تواند جلوی گسترش اعتیاد در جامعه را بگیرد و آن اقدامات را به صورت عملی در جامعه پیاده سازی کرد.

 

استاندار خراسان جنوبی در ادامه یکی از عوامل توزیع مواد در شهرها و روستاها را خرده فروشان دانست که در برخی موارد به دلیل مشکلات معیشتی و اقتصادی دست به این موضوع می زنند و گفت: این افراد را باید شناسایی و با ایجاد اشتغال برای آنها از این معضل آنها را نجات دهیم.

 

ملانوری از مسئولان کارگروه مبارزه با مواد مخدر استان خواست تا بجای آمار و ارائه گزارش عملکرد، در جلسات کارگروه طرح برای مبارزه با مواد مخدر ارائه کنند.

 

وی همچنین پیشنهاد داد تا اعضای کارگروه، روستاهای بخش درح سربیشه را به عنوان منطقه مورد آزمایش انتخاب و روی آن یک طرح جامع برنامه ریزی اجرا کنند تا شاهد کاهش آمار اعتیاد در آن منطقه باشیم.

 

استاندار خراسان جنوبی افزود: مسئولان آسیب های مربوطه به این منطقه (درح) را احصا و براساس آن طرح بنویسند تا یک منطقه کامل از اعتیاد پاک شود.

 

ملانوری این را هم گفت که صدا و سیما و رسانه های گروهی و همچنین شبکه شاد در زمینه پیشگیری از شیوع مواد مخدر در استان فعالیت و فرهنگ سازی کنند.

 

وی در پایان از حراست دستگاههای اجرایی خواست تا با کمک مدیران، کارکنانی که گرفتار مواد مخدر هستند را احصا و برای درمان آنها اقدام شود.

 

 

 

کد خبر 1070708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha