بررسی ۷۳ پرونده و معرفی متخلفان به دادسرا در یک سال گذشته در یزد

حجت الاسلام طالبی با اشاره به عملکرد بازرسی استان یزد گفت: در یک سال گذشته تعداد ۷۳ پرونده با ۲۳۷ پیشنهاد در بازرسی استان بررسی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « حجت الاسلام اکبر طالبی» روز گذشته در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به عملکرد بازرسی استان یزد گفت : 30 میلیارد تومان وصول مطالبات تامین اجتماعی از کارگاه‌های مشمول، شناسایی 72 میلیارد اجور معوقه زمین‌های واگذار شده و دریافت آن، شناسایی یک میلیون و 160 هزار متر مربع از اراضی ملی که طرح‌های اجرایی مصوب بر روی آن انجام نگرفته که بخشی از آن از ید مجریان قانونی خلق یا اقدام قانونی انجام شد  که به عنوان بخشی از این اقدامات است.

بازرس کل استان یزد بیان کرد: بازرسی استان در سال گذشته جمعاً ۷۳ پرونده را بررسی و ضمن معرفی متخلفان به دادسرا برای رفع انحرافات موجود ۲۳۷ پیشنهاد ارائه کرده است.

طالبی با اشاره به اهمیت توجه به مشارکت در بحث انتخابات گفت: ا نتخابات امسال دو هشدار جدی به دوطیف مختلف داشت، یکی دشمنان و معاندان نظام که طی این چهار دهه همواره از دشمنی با کشورمان دریغ نکرده‌اند و آنها این هشدار را می‌دهد که بیش از این در راه دشمنی با نظام مقدس جمهوری اسلامی هزینه نکنند و هشدار دیگر این دوره از انتخابات به کارگزاران و حتی دولت آینده است که چه عملکرد و اقدامی باعث شد تا میزان مشارکت مردم تا قبل از انتخابات به دغدغه برخی مسئولان تبدیل شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه به دنبال حضور آیت الله رئیسی در راس قوه قضائیه و تدوین سند تحول قوه قضائیه، اقدامات موثری به ویژه در بحث مبارزه با فساد در دستگاه قضا آغاز شد و اعتماد و امید خوبی در بین مردم شکل گرفت که امیدواریم رئیس جدید قوه قضائیه نیز این مصوبات و برنامه‌ها را با جدیت و با تعامل خوبی با قوه مجریه دنبال کند.

بازرس کل استان یزد بیان کرد: فعالیتهای اداره کل بازرسی در استان در سه قالب برنامه‌های مستمر سالانه، برنامه‌های موردی  و برنامه های فوق العاده پیگیری می‌شود و بر همین اساس طی سال گذشته ۲۲ برنامه‌ی پس از پشنهاد و تایید در قالب بازرسی از ادارات و بخشهای مختلف استان انجام شد که منجر به ارائه ۱۳۰ پیشنهاد اصلاحیه برای رفع انحرافات دستگاه‌ها شد که البته این پیشنهادات از ضمانت اجرایی خوبی نیز برخودار است.

وی در مورد عملکرد این اداره در حوزه برنامه‌های موردی نیز گفت: سال گذشته ۵۱ پرونده موردی نیز در این دستگاه مورد رسیدگی قرار گرفت که در نهایت منجر به ارائه ۱۰۷ پیشنهاد شده و البته در این رابطه نیز با تخلفات برخورد و متخلفان نیز به دادسرا معرفی شدند.

 

 

کد خبر 1070762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha