۱۲۰ روستای استان یزد با تانکر آبرسانی می شوند

ریاضتی با اشاره به اهمیت مدیریت منابع آبی گفت: هم اکنون ۱۲۰ روستای استان یزد با تانکر آبرسانی می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « علی اصغر ریاضتی» روز گذشته در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: متاسفانه میانگین بارش ها با شدت بسیار زیادی کاهش داشته است به نحوی که میانگین بارش در سال آبی در استان یزد ۷۴ میلیمتر است که این میزان در سال آبی گذشته ۳۴ درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل آبفای استان یزد بیان کرد: با توجه به این کاهش بارندگی و همچنین گرم شدن زود هنگام شاهد مشکلاتی در زمینه تامین آب هستیم که باید با مدیریت مصرف آب تواسط همشریان شاهد کمترین مشکلات در این زمینه باشیم.

ریاضتی ادامه داد: در فروردین امسال نسبت به فروردین سال گذشته میزان مصرف آب افزایش ۲۰ درصدی داشته و این در حالی است که پیش‌بینی‌های آبفا هر سال حدود سه درصد افزایش مصرف است.

مدیرعامل آبفای استان یزد عنوان کرد: خوشبختانه اکنون رقم رشد مصرف به ۱۲ درصد رسیده و اگر همین شرایط حفظ شود، می توانیم با بحران و تنش کمتری از تابستان امسال عبور کنیم.

وی ادامه داد: ما در حال حاضر شاهد 13 هزار متر شبکه انتقال آب هستیم که این میزان شبکه آبرسانی با شبکه آبرسانی بسیاری از استانهای بزرگ برابری می کند.

وی ادامه داد: 120 روستای استان یزد با تانکر آبرسانی می شوند مدیریت منابع آبی باید در اولویت اجرایی شهروندان شهری و روستایی قرار گیرد.

ریاضتی حراست از کیفیت آب شرب را اولویت اول شرکت آبفا در استان یزد دانست و بیان کرد: عدالت در توزیع آب با کیفیت رویکرد جدی برنامه ریزی در حوزه مدیریت منابع آبی یزد است.

وی در پایان با معرفی شماره خدمات غیرحضوری خاطرنشان کرد: هرکس در سطح استان یزد نیازمند خدمات شرکت آبفا است می تواند با شماره گیری سه عدد ۱۲۲ خدمات را بدون مراجعه حضور دریافت کند.

 

کد خبر 1070764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha