۱۳۷ مرکز نیکوکاری با محوریت مساجد در استان زنجان فعالیت می کنند

صفری ازهم افزایی ۱۳۷ مرکز نیکوکاری در سطح استان زنجان با هدف نشر فرهنگ خیر واحسان وبا محوریت مساجد برای جمع‌آوری و توزیع کمک‌های خیران و نیکوکاران به نیازمندان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اعتماد آفرینی و شفافیت در کار و اجتماع محور نمودن فقر از برنامه های مهم کمیته امداد استان زنجان است.

 

هدایت صفری از فعالیت 137 مرکز نیکوکاری در راستای اجتماع محور کردن فقربا گفتمان وحرکت جهادی با محوریت مساجد خبر داد و افزود: ترویج فرهنگ انفاق، احسان، نیکوکاری وهم افزایی در اقدامات نیکوکارانه ، ارتباط وتعامل موثر با اشخاص حقیقی وحقوقی تاثیر گذار از جمله خیران ونیکوکاران محلات به منظور استفاده بهینه از ظرفیت آنان در راستای رفع مشکلات محرومین، برون سپاری و توسعه خدمات رسانی به نیازمندان ، پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی از جمله اهدافی است که مراکز نیکوکاری دنبال می کنند.

 

وی ایجاد مراکز نیکوکاری را از اقدامات مهم و اثربخش کمیته امداد استان عنوان کرد و افزود: این مراکز در مساجد و دستگاه های اجرایی تشکیل می شود که  یکی از مهمترین نکات در ارتباط با فعالیت این مراکز مدیریت آن توسط مردم است به طوری که جمع آوری کمک ها و توزیع آن به صورت کامل توسط خود آنها با رعایت کرامت انسانی انجام می شود.

 

مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه استان زنجان به لحاظ شاخص های جمعیتی و مساحتی جزو 10 استان آخر می باشد، گفت: این استان در کشور به بهشت خیران ودیار مومنان معروف است واز  نظر شاخص های عملکردی در حوزه های مختلف خیر و احسان از جمله صدقات، زکات و طرح اکرام ایتام و محسنین همشیه در رده های برتر کشوری قرار دارد.

 

صفری با تاکید بر اینکه با  توکل بر خدا، حرکت وتلاش جهادی و انقلابی و مردمی سازی خدمات، شفافیت در کار و شیشه ای نمودن آن در ارتقاء ضریب حضور و نفوذ و تحقق برنامه های امداد تاثیر گذار بوده است، افزود: به همت مردم خیر و نیکوکار استان در حوزه خیر و احسان بودجه تعهدی کمیته امداد استان زنجان در سال گذشته 222 درصد تحقق داشته است.

 

وی با اشاره به اینکه منشور عملکردی کارگزاران محرومیت زدایی نظام در این نهاد با تکیه بر تفکر بسیجی، تلاش  و همت جهادی در حوزه خدمت رسانی به خانواده های تحت حمایت  است، افزود: با همین نگاه و در سایۀ جاری کردن گفتمان کار جهادی و حرکت انقلابی در حوزه خدمت رسانی به نیازمندان و با بهره گیری بیشتر از ظرفیت های مردمی به ویژه خیران، نیکوکاران و مراکز نیکوکاری میانگین سرانه دریافتی ایتام  به بیش از  یک میلیون 200 هزار تومان و میانگین سرانه محسنین نیز به بیش از 370 هزار تومان افزایش یافته است .

کد خبر 1070772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha