آغاز برداشت نوبرانه های تابستانی در شهرستان طبس

بخشایی با بیان اینکه از ابتدای تیرماه عملیات برداشت نوبرانه های تابستان آلبالو و گیلاس آغاز شده است، گفت: امسال پیش بینی می شود که ۴۴ تُن آلبالو و پنج تُن گیلاس از مزارع تحت کشت در این شهرستان برداشت شود.

«داوود بخشایی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: فصل تابستان زمان برداشت نوبرانه های تابستانی گیلاس و آلبالو از مزارع کشاورزی طبس است و برداشت این محصولات از اول تیرماه آغاز می شود.

 

مدیر جهاد کشاورزی طبس با بیان اینکه 7.5هکتار از اراضی کشاورزی طبس تحت کشت آلبالو قرار دارد، افزود: همه این درختان بارور هستند و 2 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان تحت کشت گیلاس قرار دارد که یک هکتار آن بارور و یک هکتار آن غیر بارور هستند.

 

وی در ادامه بیان کرد: سال گذشته از اراضی کشاورزی شهرستان طبس 43.5 تُن آلبالو و پنج تُن گیلاس برداشت شد و این محصولات برای فروش به داخل استان و استان های همجوار ارسال شدند.

 

بخشایی در خصوص میزان برداشت آلبالو و گیلاس امسال گفت: امسال پیش بینی می شود که 44 تُن آلبالو و پنج تُن گیلاس از مزارع تحت کشت در این شهرستان برداشت شود و این محصولات برای فروش به استان خراسان رضوی و تهران ارسال خواهند شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی طبس در پایان با اشاره به مشکلات موجود بر سر راه تولید این محصولات در طبس عنوان کرد: هزینه بالای برداشت دستی آلبالو و زمان بر بودن برداشت این نوبرانه های تابستانی از مهم ترین مشکلاتی است که بر سر راه تولید قرار دارد و نیازمند توجه مسئولان استانی در این خصوص است.

کد خبر 1070773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha