داوطلبان شورای شهر اطمینان داشته باشند در بررسی آرا همه فرآیندها رعایت می‌شود

نجاتی با بیان اینکه به همه داوطلبان اطمینان می‌دهیم که در فرآیندهای انتخابات تمام موارد رعایت می‌شود گفت: انتظار داریم همان طور که عوامل اجرایی و نظارت بر اساس چارچوب قانون گام برداشته‌اند، داوطلبان نیز بر اساس قانون اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «رضا نجاتی» در گفت‌وگوی ویژه خبری، با اشاره به بررسی اعتراضات کاندیداهای انتخابات شوراها و بازنگری آرای شورای شهر اظهار کرد: تاکنون تمام فرآیند انتخابات از جمله شمارش آرا و بررسی‌ها با رعایت دقت انجام شده و اگر تغییری در نتیجه لازم باشد، اعلام خواهد شد.

 

رئیس ستاد انتخابات خوزستان با تقدیر از نقش مردم و داوطلبان در انتخابات امسال، در خصوص چگونگی بررسی و بازنگری آرای شورای شهر افزود: کتاب قانون ملاک کار ما است و همه ملزم به رعایت آن هستیم و باید مراقب حربه‌های دشمن باشیم.

 

وی با بیان اینکه همه اقوام خوزستانی محترم هستند و این ادعاها که چرا تعداد منتخبان از یک قوم بیشتر و یک قوم کمتر است، صحیح نیست تصریح کرد: ما انتخابات برگزار کردیم نه تقسیم بندی و سهمیه بندی؛ بنابراین افراد با رای مردم انتخاب شدند.

 

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه فرآیند انتخابات، توسط هیات اجرایی و با حضور هیات‌های نظارت انجام شد ابراز کرد: روند بررسی شکایات نیز از روز یکشنبه آغاز شده و به مدت پنج روز در هیات‌های اجرایی و با نظارت هیات‌های نظارت انجام می‌شود.

 

وی اضافه کرد: پس از آن اگر اشکالاتی وجود داشته باشد یا به تایید نرسد، پنج روز نیز در هیات نظارت استان خوزستان مورد بررسی قرار خواهد گرفت و اگر مجددا به نتیجه نهایی نرسند، نتیجه نهایی در اختیار هیات نظارت مرکز قرار می‌گیرد و در مدت ۱۵ روز بررسی‌ها انجام می‌شود.

 

نجاتی با بیان اینکه از ۵۳۳ صندوق رای اهواز یک مورد هم باطل نشد عنوان کرد: در هیات‌های اجرایی و نظارت، اصل بر بی‌طرفی است و رای مردم لحاظ خواهد شد و به همه داوطلبان اطمینان می‌دهیم که در فرآیندها، تمام موارد رعایت می‌شود.

 

وی در خصوص طولانی شدن روند اعلام نتایج انتخابات شورای شهر اهواز اذعان کرد: انتخابات ریاست جمهوری و شوراها همزمان بود و تا ساعت ۲ بامداد روند رای‌گیری طول کشید و در برخی شعب، افراد داخل شعب بودند و رای‌گیری تا پس از ساعت ۲ انجام شد و پس از آن، ابتدا شمارش آرای ریاست جمهوری صورت گرفت و تا شنبه ادامه داشت.

 

رئیس ستاد انتخابات خوزستان بیان کرد: پس از آن بلافاصله شمارش آرای شوراهای شهر انجام شد و تا روز سه‌شنبه عوامل اجرایی کار را تمام کردند اما هیات نظارت بر اساس وظیفه قانونی خود کار را انجام دادند و همه این زمان، برای لحاظ کردن دقت لازم در شمارش و به منظور دقت و صیانت از رای مردم بوده تا حق کسی ضایع نشود.

 

وی با اشاره به اینکه باید به داوطلبان اطمینان دهیم راه قانون را طی کنند ادامه داد: در فضای مجازی همه نوع خبر منتشر می‌شود بنابراین نباید به اخبار کذب توجه شود.

 

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه در خصوص بررسی شکایات، دقت لازم انجام خواهد شد تاکید کرد: انتظار می‌رود همان طور که عوامل اجرایی و نظارت بر اساس چارچوب قانون گام برداشته‌اند، داوطلبان نیز بر اساس قانون اقدام کنند که در این راستا اعتراضات دریافت شده و در حال پیگیری است.

 

وی خاطر نشان کرد: همان گونه که تاکنون داوطلبان احساس مسئولیت کردند و وارد عرصه انتخابات شدند، انتظار می‌رود نسبت به حفظ نظم و انضباط اجتماعی نیز همراهی کنند.

 

نجاتی یاد آور شد: تاکنون تمام فرآیند انتخابات از جمله شمارش آرا و بررسی‌ها با رعایت دقت بوده و اگر تغییری در نتیجه لازم باشد، انجام و اعلام خواهد شد، از این رو انتظار می‌رود داوطلبان فرصت دهند تا عوامل اجرایی و نظارت بررسی‌ها را با آرامش انجام دهند و نتیجه را اعلام کنند.

 

کد خبر 1070798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha