مدرسه اوتیسم شمال شهر بیرجند تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد

چاوشان با بیان اینکه مدرسه خیرساز اوتیسم شمال شهر بیرجند تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد، گفت: ظرفیت این مدرسه به جهت فضای استاندارد ۶۰ دانش آموز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمود چاوشان» امروز (7 تیر) در مراسم بازدید معاون عمرانی استانداری خراسان جنوبی از مدرسه خیرساز اوتیسم واقع در مهرشهر بیرجند، اظهار داشت: این مدرسه با ظرفیت 6 کلاس توسط یکی از خیرین استان در فضایی بالغ بر 670 مترمربع در حال ساخت است.

 

وی با بیان اینکه مبلغ قرارداد پروژه سه میلیارد و 800 میلیون تومان است، گفت: این پروژه شامل یک مدرسه 6 کلاسه همراه با محوطه سازی، دیوارکشی و سرویس بهداشتی است.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با بیان اینکه برای این پروژه دو میلیارد و 400 میلیون تومان در سال 99 جذب شده است که از این مبلغ یک میلیارد و 700 میلیون تومان تامین اعتبار شده است، افزود: مدرسه اوتیسم مهرشهر تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

 

چاوشان با بیان اینکه فرایند ساخت این پروژه از سال 98 شروع شده است اما چون اعتبار خیر به صورت همزمان با پیشرفت فیزیکی ارائه می شد پیشرفت کار پایین بوده است، گفت: امید است با قراردادی که اخیرا منعقد شده، پیشرفت فیزیکی پروژه بهتر شود.

 

وی با بیان اینکه ظرفیت مدرسه به جهت فضای استاندارد 60 دانش آموز است، اظهارداشت: امید است که این مدرسه خیرساز قدمی خیر برای دانش آموزان اوتیسمی شمال شهر بیرجند باشد.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با اشاره به اینکه متاسفانه به دلیل مهاجرت گسترده به شهر بیرجند، در مرکز استان با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم، اظهارداشت: قبلا مردم توان مالی داشتند که در جنوب شهر خانه اجاره کنند اما الان به دلیل مشکلات اقتصادی همه در شمال شهر ساکن شده اند و مشکلات آموزشی ما چند برابر شده است وگرنه پیش بینی ما این بود که با تحویل مجتمع سردار دل ها مشکل مدارس دو شیفه در مهرشهر کم شود.

 

چاوشان با بیان اینکه یکی از مشکلات شمال شهر بیرجند برای ساخت مدرسه، مشکل کمبود زمین است، گفت: در حال حاضر جلساتی را با مدیرکل راه و شهرسازی استان برای تامین زمین مدارس خیرساز هستیم، تا پروژه های جدید را شروع کنیم.

 

 

کد خبر 1070854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha