هفت تیر، روزی برای همه قوا/ نسبت به شهدای حزب جمهوری، بیشتر باید ادای دین کرد

شهدای حزب جمهوری، بر تارک این انقلاب چون خورشیدی فروزان، می تابند؛ آنان را باید بازخوانی کرد؛ بیشتر و بهتر؛ نه فقط در قوه قضائیه که قوه مجریه و مقننه هم سهمی دارند و باید ادای دِین کنند.

خبرگزاری شبستان-کرمان

 

«الا ان حزب الله هم المفلحون»

 

تاریخ انقلاب اسلامی را که ورق می زنی مملو از حوادث تلخ و شیرین است؛ روزهای رفتنی و ماندگار؛ فراز و فرودهای بی شمار؛ اتفاقات اثرگذار، اثری به بلندای زمان؛ زمانی که تاریخ را ساخته است.

 

 

تاریخ انقلاب اسلامی ایران اما در سال به سال خود، حتی قبل از حدوث تا همین الان که 42 سال از عمر بابرکتش می گذرد، هماره ردّ خون بر تن دارد؛ تقدیر گویا چنین است که برای بقا و جاودانگی باید خون داد، جان فدا کرد و شگفتا که انقلاب با خون دادن، خون های تازه دیگری در رگ ها به جوش می آورد... اصلاً خاصیت«انقلاب» مگر غیر از این است؟!

 

 

جان فداییان انقلاب کم نبوده و نیستند؛ دهها هزار نفر؛ از قبل از حدوث تا همین الان؛ تا 42 سالگی و حتماً بعد از این نیز! هر کدام هم قصه شنیدنی خودش را دارد اما... هفت تیر سال 60 کمی متفاوت تر است، روزی که 72 مسئول نظام جمهوری اسلامی یک جا ترور می شود؛ روز داغدار شدن قوای سه گانه نظام.

 

 

هفت تیر؛ روزی که ۲۷ نفر از قوه مقننه، ۲۶ نفر از قوه مجریه و ۱۹ نفر عضو حزب جمهوری در کنار رییس دیوان عالی کشور-شهید بهشتی- مستانه ردای سرخ شهادت بر تن کردند.

 

 

این روز گرچه به اعتبار سیدشهیدان آن یعنی آیت الله بهشتی به نام روز قوه قضائیه نام گرفته اما در حقیقت روز همه قوا است؛ روز قوه مقننه که شهید دیالمه و حقانی و... را فدا کرد؛ روز قوه مجریه که عباسپور و فیاض بخش و قندی را و...

 

 

هفت تیر از ماندگارترین اوراق تاریخ انقلاب اسلامی ایران است؛ روزی که انقلاب خمینی با اقتدا به نهضت حسینی 72 یار، 72 همراه، 72 فدایی، 72 انقلابی را در وحشیانه ترین ترور فدا کرد.

 

 

حادثه غمبار هفت تیر علیه مسئولین نظام جمهوری اسلامی که بوسیله عوامل نفوذی انجام شد؛ هیچگاه از حافظه تاریخی ملت ایران زدوده نخواهد شد و ملت تا ابد داغدار یاران انقلاب است؛ یارانی که اگر اینگونه پرپر نمی شدند، حال انقلاب هم بهتر می بود؛ انقلاب تازه متولد شده اما در سال های آغازین خود داغدار و سوگوار یاران خویش می شد.

 

 

شهدای حزب جمهوری، بر تارک این انقلاب چون خورشیدی فروزان، می تابند؛ آنان را باید بازخوانی کرد؛ بیشتر و بهتر؛ نه فقط در قوه قضائیه که قوه مجریه و مقننه هم سهمی دارند و باید ادای دِین کنند.

 

 

هفت تیر؛ فراتر از روز قوه قضائیه؛ روز قوای سه گانه نظام جمهوری اسلامی است و بیش از آنکه بزرگداشت شهدای «حزب جمهوری» باشد، بزرگداشت شهدای «حزب الله» است که «الا ان حزب الله هم المفلحون» روز رستگاران!

 

 

 

 

کد خبر 1070936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha