متاسفانه صداقت، گوهر گمشده امروز جامعه ما است

موحدی زاده گفت:متاسفانه صداقت، گوهر گمشده امروز جامعه ماست و برخی مواقع در صدق اعمال و رفتارمان مشاهده نمی‌شود، گفتار و کلام انسان صادق، درست و محکم و منطقی و متین و قابل دفاع و مودبانه است؛ شخصی که در کلام صادق بود، کلامش شیرین و جذاب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «حمیدرضا موحدی‌ زاده» امروز(۷ تیر) در یکصد و سی‌وپنجمین جلسه علنی شورای شهر مشهد با گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر بهشتی و ۷۲ تن از مدیران کشوری گفت: شهید بهشتی به‌ عنوان روحانی دنیادیده، روشنفکر و آشنا به مبانی اسلام و اجتماعی و مسائل روزگار شناخته می‌شد، شهید بهشتی پیوسته تاکید داشت که ما باید تلخی برخورد صادقانه را به شیرینی برخوردهای ریاکارانه ترجیح دهیم، متاسفانه صداقت، گوهر گمشده امروز جامعه ماست و برخی مواقع در صدق اعمال و رفتارمان مشاهده نمی‌شود.

 

نایب رئیس شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: گفتار و کلام انسان صادق، درست و محکم و منطقی و متین و قابل دفاع و مودبانه است؛ شخصی که در کلام صادق بود، کلامش شیرین و جذاب می‌شود.

 

موحدی‌زاده با تاکید بر اینکه در کنار گفتار نیک و استوار، باید رفتار نیک نیز از خود بروز دهیم، گفت: این نیک رفتاری باید در کنش‌ها و واکنش‌های اجتماعی ما مشهود باشد. وی همچنین افزود: بر همه ماست تا از انسان‌های متملق دوری و از برخوردهای ریاکارانه اجتناب کنیم؛ نقد سازنده باید مورد پذیرش قرار گیرد و از آنها استفاده کنیم.

 

وی با گرامیداشت هفته قوه قضائیه، گفت: طبق قانون، قوه قضائیه موظف به پیشگیری از جرم و فساد و پیگیری آن است؛ انتخاب رئیس قوه قضائیه به سمت رئیس جمهوری را به فال نیک می‌گیریم چراکه ایشان به سازوکارهای مبارزه با فساد و جرم آشنا هستند؛ همه منتظریم تا فسادی که به جان نظام و انقلاب افتاده به واسطه این اشراف و سابقه عملکردی، در دولت سیزدهم برچیده شود.

 

نایب رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه تجربه نشان داده با حرف و شعار نمی‌توان امور را اصلاح کرد، افزود: بهبود شرایط و برداشتن گام‌های اصلاحی، سازوکار و نیت درست و عزم و اراده راسخ می‌طلبد؛ دستگاه قضا نیز باید با همه یکسان رفتار کند و همه در برابر قانون یکسان باشند.

 

موحدی‌زاده به انتخابات ریاست جمهوری اشاره و اظهارکرد: یکی از شعارهای رئیس جمهور منتخب، بازگرداندن امید و اعتماد از دست رفته به جامعه بود؛ حال باید تفسیر کنند که مردم از چه چیزی ناامید شده‌اند؟ مردمی که درصد زیادی از آنها در انتخابات حضور نداشتند و یا رای باطله به صندوق انداختند، به چه چیزی اعتراض داشتند.

 

وی با تاکید بر اینکه امید را باید به نسل جوان و سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان برگردانیم که همچنان در صحنه بمانند، گفت: راه برای اعتراض‌های مسالمت‌آمیز را باید همچنان باز بگذاریم و مجلس با وضع قوانین جدید، فضا را محدود نکند.

 

نایب رئیس شورای شهر مشهد با اشاره به سخنان اخیر استاندار خراسان رضوی درخصوص پروژه‌های نیمه‌تمام سطح استان، اظهارکرد: براساس این گزارش، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، به اعتباری معادل ۴۰ سال بودجه عمرانی استان نیاز است؛ در چنین شرایطی، هیچ پروژه‌ای در شهر مشهد معطل اعتبار نمانده و همه آنها در موعد مقرر به بهره‌برداری رسیده و یا خواهد رسید و همین موضوع نشان می‌دهد که شهرداری، بهترین پیمانکار برای دولت است و امیدواریم اختیارات این نهاد مردمی به شوراها بازگردانده شود.

 

وی با بیان اینکه شورای پنجم با مشارکت ۶۰ درصدی مردم در انتخابات، رکورددار محسوب می‌شود، گفت: این درحالی است که در انتخابات اخیر این مشارکت ۲۰ درصد کاهش پیدا کرد.

 

موحدی‌زاده گفت: انتخابات شورای شهر در کلانشهرها، تابعی از انتخابات ریاست جمهوری است؛ مردم انگیزه‌ای برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری نداشتند و از سوی دیگر پایگاه اجتماعی جریان اصلاحات در پای صندوق‌ها غایب بود، همین امر سبب شد که جریان سیاسی حاکم بر شورای پنجم در دوره جدید نماینده‌ای نداشته باشد.

کد خبر 1070967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha