استفاده از اقدامات فرهنگی برای تحقق عدالت محوری در فارس

بحرینی گفت: تاثیر یک شعر نوشته ادبی گاهی از چندین حکم قاضی می تواند بیشتر باشد و دادگستری فارس معتقد سات که با اقدامات فرهنگی می توان برای اجرای عدالت که وظیفه اصلی دادگستری و دستگاه قضایی است، گام برداشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید مصطفی بحرینی»، امروز (دوشنبه 7 تیر) در مراسم اختتامیه جشنواره شعر «عدالت» دادگستری استان فارس گفت: دستگاه قضایی می تواند از ظرفیت و خلاقیت شاعران و ادیبان در مقوله عدالت محوری استفاده کند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس ادامه داد: عدالت در کلام حضرت علی (ع) به عنوان سنگ زیرین بنیاد اسلام مورد تعبیر قرار گرفته است و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر پایه عدل و پایه ریزی شده است.

وی اضافه کرد: در میانه مشکلات امروز جامعه استعداد جوانان در مقوله های  مختلف مادی و معنوی مغفول مانده است و لازم است با ایجاد فرصت های فرهنگی برای رفع مشکلات و آسیب های اجتماعی گام برداشته باشد.

بحرینی با اشاره به تاثیر شعر و نوشته های ادبی شعرا و نویسندگان بیان کرد: تاثیر یک شعر نوشته ادبی گاهی از چندین حکم قاضی می تواند بیشتر باشد و با اقدامات فرهنگی می توان برای اجرای عدالت که وظیفه اصلی دادگستری و دستگاه قضایی است، گام برداشت.

خاطر نشان می شود، نخستین جشنواره «عصر شعر عدالت» به همت معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان فارس و با حضور جمعی از شعرا و ادیبان برجسته استان فارس برگزار شد.

کد خبر 1071040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha