حقوق بشر آمریکایی، بیشتر شبیه یک شوخی است

سردار عباسقلیزاده گفت: دولت آمریکا به صورت مستقیم و غیر‌مستقیم جنایات زیادی علیه کشورمان انجام داده که مصداق بارز نقض حقوق بشر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز،‌ سردار «اصغر عباسقلی‌زاده» امروز در نشست خبری سومین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت درفضای مجازی، اظهار داشت: 6 تا 12 تیر مصادف است با هفته حقوق بشر آمریکایی، این کشور جنایتکار در تیرماه به صورت مستقیم و غیر‌مستقیم جنایات زیادی علیه کشورمان انجام داده که مصداق بارز نقض حقوق بشر است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی ادامه داد: سوء قصد به جان حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای عزیز در ششم تیر سال 1360، انفجار ساختمان حزب جمهوری اسلامی و به شهادت رسیدن آیت الله  شهید بهشتی و 72 تن از یارانش، حمله شیمیایی رژیم بعثی به سردشت، سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران و‌... بخشی از جنایاتی است که آمریکایی‌‌ها به صورت مستقیم و غیر مستقیم علیه کشورمان انجام داده‌اند؛ در حقیقت حقوق بشر آمریکایی، بیشتر شبیه یک شوخی است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان شرقی با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات 28 خرداد، بیان داشت: دشمنان تبلیغات گسترده‌ای برای عدم مشارکت مردم در انتخابات انجام می‌دادند که مردم در روز انتخابات با حضور در پای صندوق‌های رأی، این توطئه را خنثی کردند.

سردار عباسقلی‌زاده با بیان اینکه یکی از راه‌های کمال، تبعیت از راه شهدا و انقلابیونی است که جبهه‌ی حق علیه  باطل را فتح کردند، خاطرنشان کرد: امروز اصلی ترین موضوع ایستادگی در برابر ظلم استکبار جهانی است که باید در زمینه‌ی بصیرت افزایی انسان‌ها برای آزادی از استکبار و حفظ عزت نفس آنان قدم برداشته و استکبار جهانی را مأیوس کنیم.

وی، جبهه‌ مقاومت اسلامی را سند پوشالی بودن قدرت آمریکا و استکبار جهانی برشمرد و ابراز داشت: طبق اسناد تاریخی و واقعیت‌ها در تمامی جبهه‌ها پیروزی متعلق به لشکر اسلام بوده است. ما در درگیری‌های اخیر در نوار غزه نیز دیدیم که رژیم غاصب صهیونیستی علی‌رغم داشتن سیستم‌های پیشرفته، یک طرفه اعلام آتش بس کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی تاکید کرد: اگر ما بتوانیم در جشنواره فعالان دفاع مقدس پیام‌رسان شهدای انقلاب، دفاع مقدس، جبهه مقاومت، امنیت و‌... باشیم، با نشر و گسترس فرهنگ ایثار و شهادت، موجبات اضمحلال استکبار جهانی را فراهم خواهیم کرد.

سردار عباسقلی‌زاده در خصوص اهداف برگزاری جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی اضافه کرد: هدف ما چیزی به جز دفاع از مظلومان و متوجه کردن مردم جهان به ظلم و ستم دشمنان نیست و ما معتقد هستیم که راهی جز طی کردن راه شهدا وجود ندارد.

وی ادامه داد: این امر نیز مستلزم داشتن روحیه مقابله با ظلم و اسکتبار است و اگر این روحیه در دنیا نهادینه شود، خود به خود شاهد نابودی استکبار جهانی خواهیم بود. ما به کمک فعالان عرصه خبر و رسانه برای معرفی فعالان عرصه هنر (در تمامی شاخه‌ها) در جهت ماندگارسازی آثار شهدا، نیاز داریم.

سردار عباسقلی‌زاده متذکر شد: جامعه‌ی مخاطب ما در این جشنواره تنها شهدا نیستند بلکه تمامی افرادی که در دوران انقلاب، دفاع مقدس و جبهه مقاومت اسلامی از رزمندگان اسلام پشتیبانی کردند، مد نظر ما هستند و از شما اهالی رسانه درخواست می‌کنیم تا با دعوت از جوانان و نوجوانان برای شرکت در این جشنواره، علاوه بر انتقال پیام شهدا بتوانیم با استفاده از ذهن خلاق جوانان و با ارائه‌ی آثار خوب افتخاری دیگر برای آذربایجان شرقی کسب کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که همه‌ ما مدیون شهدا هستیم و باید به خانواده ها و فرزندان شهدا ارزش قائل بوده و قداستشان را حفظ کنیم، گفت: ماموریت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ابلاغ اسامی و مشخصات شهدای اقشار مختلف به نهادهای لشکری و کشوری است.

 

کد خبر 1071061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha