برای تشکیل کمیسیون قرآن و عترت باید نیاز سنجی و کار علمی صورت گیرد

حسامی گفت: جمعی به عنوان امنای حوزه قرآنی مشخص شوند و دستگاهها و نهادهای متولی حوزه قران جمع و این نیاز سنجی، کار علمی و پژوهشی احصا شود و با شورای شهر مکاتبه شود و در شورا برای تشکیل کمیسیون ویژه قران و عترت بررسی شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، « حسین حسامی » شامگاه دوشنبه (7 تیر) در جلسه هم اندیشی جامعه قاریان قرآن مشهد با منتخبین ششمین دوره شورای شهر مشهد که در مسجد امام جواد (ع) واقع در بلوار امت 2 برگزار شد؛ضمن تشکر و قدردانی از برگزار کنندگان این محفل قرانی گفت: مهمترین مطالبه و مطلبی که مطرح شد، بحث تصویب کمیسیون قران و عترت است ، برای تشکیل این کمیسیون در شورای اسلامی شهر به عنوان پارلمان محلی یک سری از مطالب باید بررسی شود.

 

منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد افزود: ما در مشهد شهر امام رضا (ع) و شهری که شالوده و شکل گیری و فلسفه قرآن و عترت است زندگی می کنیم که این موضوع نیاز به ایجاد این کمیسیون را بیشتر نشان می دهد، همچنین ما به عنوان نماینگان شورای شهر باید نیازها و اولویت ها  را ابتدا از مردم احصا کنیم و اگر جامعه قرانی به این نتیجه رسیده و این نیاز را احساس کرده که در پارلمان محلی و شورای شهر باید توجه ویژه ای به مباحث  مرتبط با قران و عترت شود، ما باید قطعا باید توجه خاص کنیم.

 

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب تکلیفی که برای بحث شهرداری ها و شوراهای اسلامی علاوه بر خدمات زیر ساختی و خدمات شهری و خدمات فنی در کلانشهرها کردند، فرمودند: در حوزه فرهنگ باید شهرداری ها ورود کنند. وقتی از فرهنگ صحبت می شود قطعا قران و عترت محور اصلی تمامی حوزه های فرهنگی خواهد بود.

 

حسامی بیان کرد: در ابن حوزه نیاز به ایجاد کمیسیون در جامعه نخبگانی و خبرگان حوزه قرآن و عترت احساس شده است و ما باید ورود جدی کنیم و این را به عنوان دستور کار، کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در حوزه شورای اسلامی شهر و کمیسیون برنامه و بودجه که در حوزه تدوین فرایندها و ساختارها وظیفه دارد، قرار دهیم و با مشارکت اهالی قران وارد و این را نیازسنجی کنیم.

 

وی در خصوص خروجی امور قرآنی گفت: ما به عنوان شهرداری و شورا نباید تصدی گری کنیم بلکه وظیفه ریل گذاری و متولی برای زیرساخت ها باید باشیم و کار را به دست حلقه های میانی قرآنی بدهیم و مردم خود مشارکت کنند و نیازسنجی توسط خود نخبگان انجام شود.

 

منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد اظهار داشت: برنامه، اجرا و نظارت را نهادها برعهده دارند و نهادهایی که در حوزه مدیریت شهری برنامه ریزی، اجرا و نظارت می کردند، باید به سمت مردمی شدن آن برویم که با توجه به پتانسیل و ظرفیت هایی که وجود دارد این کار شدنی است.

 

وی با بیان اینکه ما حوزه های علم قرآن و شاخه های قرآنی و حوزه فرهنگی و اجتماعی را نتوانستیم به مردم معرفی کنیم؛ افزود: ما برای سال 1400 بالغ بر 388 میلیارد تومان در حوزه برنامه های فرهنکی اعتبار داشتیم ولی خروجی آن آنچه که مد نظر بوده است، نشده است چرا که اولویت سنجی درستی در این حوزه انجام نشده است. در حوزه فرهنگ، عصر جدید برای کشف استعدادها می گذارند چرا نباید در حوزه قران و عترت این کار صورت بگیرد؟ به نظر من فرهنگسرای قران و عترت مدیریت، اجرا، تصدی گر، متولی و برنامه ربز آن اهالی قران مشهد شوند.

 

حسامی گفت: اگر یک مدیر قرآنی در فرهنگسرا داشته باشبم، دغدغه اهالی قران و عترت را دارد و در حوزه رفاهی بیمه و .. می تواند برای رفع مشکلات جامعه قرانی اقدامی انجام دهد؛  همچنین فرهنگسرای قرآن را می توانیم به عنوان کانون قرارگاه دلهای قرآنی تشکیل دهیم تا این قرارگاه در حوزه های امور رفاهی، تولد، بیمه و مباحث معیشتی ورود کند.

 

وی با بیان اینکه تا مدیران شهری با فرهنگ قرآنی عجین نشوند، مشکل خواهیم داشت؛ گفت: جمعی به عنوان امنای حوزه قرآنی مشخص شوند و دستگاهها و نهادهای متولی حوزه قران جمع و این نیاز سنجی، کار علمی و پژوهشی احصا شود و با شورای شهر مکاتبه شود و در شورا برای تشکیل کمیسیون ویژه قران و عترت بررسی شود.

کد خبر 1071082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha