تشکیل کمیسیون قرآن و عترت نیازمند راهبرد مشخص است

موحدیان گفت: برای تشکیل کمیسیون قران و عترت در شورای شهر ابتدا باید راهبرد مشخص شود تا بر اساس آن، ساختار تعریف شود و متناسب با ساختار تصمیم گیری شود لذا شاید نیازی به ایجاد کمیسیون قران و عترت در شورا نباشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «حسن موحدیان» شامگاه دوشنبه (7 تیر) در جلسه هم اندیشی جامعه قاریان قرآن مشهد با منتخبین ششمین دوره شورای شهر مشهد که در مسجد امام جواد (ع) واقع در بلوار امت 2 برگزار شد؛ ضمن تشکر از برگزار کنندگان این جلسه در پاسخ به رئیس موسسات و فعالان قرانی برای تصویب کمیسیون قران و عترت در شورای شهر پیش رو؛ گفت: اگر هدف کلی و راهبرد رسیدن به هدف عملیاتی روشن باشد، می توانیم نوع ساختار رسیدن به این هدف و راهبرد را مشخص و عملیاتی کنیم.

 

منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اینکه دوستان قرانی به این نتیجه رسیدند که کمیسیون قران و عترت شکل بگیرد، تا راهبرد مشخص نباشد شاید نیازی به کمیسیون قران و عترت نباشد بلکه نیاز به یک مدیریت باشد و یا اینکه زیرمجموعه کمیسیون فرهنگی یک مدیریت تشکیل شود.

 

وی افزود: ما راهبرد جامعه قرانی برای گسترش بحث فرهنگ قران و عترت را نمی دانیم؛ لذا از نظر ساختاری تا راهبرد نداشته باشید نمی توان ساختار تعریف کرد؛ ساختار متناسب با استراتژی است، اگر استراتژی خود را برای ما تعیین کنید که چه کاری می خواهید انجام دهید و چه مسیری را برای رسیدن به این هدف طی کنید راحتر می توانیم تصمیم بگیریم که چه ساختاری می تواند این اهداف شما را عملیاتی کند.

 

موحدیان گفت: شاید به این ساختار برسیم که کمیسیونی تشکیل شود ، شاید هم به این نتیجه برسیم که زیر مجموعه کمیسیون فرهنگی یک کارگروهی شکل بگیرد و این به راهبرد وابسته است، ساختار بدون تعیین راهبرد مردم را کلافه می کند لذا دوستان قرانی راهبردهای خود را برای توسعه فرهنگ قران و عترت مشخص کنند چرا که بیان راهبرد موجب شکل گیری ساختار قوی تر می شود.

 

وی ادامه داد: در زمینه فعالیت های قرانی  نظام ماموریت را به اوقاف و اداره ارشاد داده است و ما نمی توانیم در کاری دخالت کنیم که نظام قانون دارد و ماموریت داده است و اگر بخواهیم کاری انجام دهیم باید در تعامل با آنها انجام دهیم و نمی توانیم در راس ورود کنیم.

کد خبر 1071084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha