بهزیستی فارس از طریق خط ملی اعتیاد مشاوره رایگان رائه می دهد

سلیم حقیقی گفت: خط ملی اعتیاد بهزیستی فارس با هدف پیشگیری، درمان و کاهش آسیب ها از ساعت هشت تا ۲۰ به مخاطبان مشاوره رایگان می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عبدالرحمان سلیم حقیقی»، امروز (سه شنبه 8 تیر) از امکان ارتباط با خط ملی اعتیاد خبر داد و به مناسبت هفته مبارزه با اعتیاد در جمع خبرنگاران گفت: ارتباط با خط ملی ۰۹۶۲۸ با هدف پیشگیری از اعتیاد از ساعت هشت تا 20 فراهم شده است.

مدیر روابط عمومی بهزیستی فارس افزود: این سامانه تلفنی به ارائه مشاوره های لازم در زمینه پیشگیری از اعتیاد، درمان و کاهش آسیب ها می پردازد.

وی اضافه کرد:  خدمات خط ملی اعتیاد، شامل آشنایی با نحوه صحیح نظارت بر فرزندان، شناسایی باورهای غلط در خصوص مصرف مواد مخدر و اصلاح آنها، شناخت مواد مخدر جدید، علائم و عوارض مصرف مواد مخدر و چگونگی رفتار صحیح با نوجوانان از طریق ارتباط با مشاوران است.

سلیم حقیقی با اشاره به خط مشاوره رایگان بهزیستی بیان کرد: خط مشاوره رایگان ۱۴۸۰ نیز از تمهیدات بهزیستی برای توسعه خدمات رسانی مشاوره ای به خانواده ها است و در سال گذشته ۱۵۵ هزار و ۲۰۴ تماس و در سه ماهه اول سال جاری تاکنون ۱۶ هزار و ۷۰۳ تماس موفق با صدای مشاور برقرار شده است.

وی اعلام کرد: با تلفن اورژانس ۱۲۳ نیز در سال قبل ۱۴۶ هزار و ۴۰۳ مورد تماس و در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ تا کنون 10 هزار و 520 تماس انجام گرفته که بیشترین موارد مربوط به اختلافات حاد خانوادگی است و پس از آن، کودک آزاری، همسر آزاری و خودکشی از ماموریت‌ های اورژانس ۱۲۳ بهزیستی فارس بوده است.

کد خبر 1071201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha