توزیع ۶ هزار سبد کالا بین نیازمندان  ملایری

نظری گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون بالغ بر ۶ هزار سبد کالا توسط موسسه خیریه محمد رسوال الله شهر ملایر بین نیازمندان توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار شبستان از ملایر مؤسسات خیریه  که یک پل ارتباطی بین خیرین و نیازمندان جامعه هستند این روزها در نقاط مختلف دنیا و در کشور ما  در حال فعالیت بوده و از طریق جمع آوری کمکهای خیران و نیکوکاران همواره حامی خانواده ها و افراد نیازمند  در زمینه های مختلف بوده و در این زمینه توانستند اقدامات ارزشمند و مهمی را  در راستای رفع مشکلات خانواده های نیازمند و آبرومند بردارند.

 موسسه خیریه محمد رسول الله ملایر  نیز یکی از این موسسات است که فعالیت های و برنامه های خیر خواهانه خود را از سال 92 به‌صورت هیئتی اداره و از اردیبهشت‌ماه سال ۹۸ با دو مجوز از کمیته امداد امام(ره) و اداره ورزش و جوانان به‌صورت رسمی فعالیت خود را شروع کرده و حامی خانواده‌های بدسرپرست و بی‌سرپرست و نیازمندان است و به‌صورت مردمی و زیرنظر نهادهای مرتبط اداره می‌شود.

اهدای سبدهای معیشتی به خانواده‌های نیازمند، اهدای البسه، لوازم‌ تحریر به دانش‌آموزان نیازمند، کمک در حوزه دارو و درمان به بیماران، تهیه و توزیع چند سری جهیزیه از جمله اقدامات این مؤسسه  و... در طول فعالت های خود طی سالهای گذشته بوده است

 «رضا نظری» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ملایر  گفت:.موسسه خیریه محمد رسول الله از روزهای ابتدای شیوع کرونا و  پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری در باب کمکهای مومنانه برنامه های خود را در راستای خدمت رسانی به نیازمندان شروع کرد.

مدیر روابط عمومی موسسه خیریه محمد رسول الله ملایر افزود: در این زمینه از  ابتدای شیوع کرونا تا کنون بالغ بر 6 هزار سبد کالا بین نیازمندان توزیع شده است.

وی توزیع  هزاران بسته  پرس غذای گرم ، ساخت و تجهیز سرویس بهداشتی و کمک به  درمان بیماران را نیز از دیگر  برنامه های این موسسه خیریه برشمرد و تصریح کرد:  تامین جهیزیه به زوج های نیازمند و تهیه نوشت افزار و  لوازم التحریر برای کودکان جا مانده از تحصیل  و همچنین  تهیه و لوازم منزل ، تعمیرات و..برای خانواده های آسیب دیده از کرونا نیز از دیگر اقدامات این موسسه طی یک سال گذشته بوده است.

   رفع مشکلات حقوقی و موانع 

وی اضافه کرد: اقداماتی هم شامل رفع مشکلات حقوقی برای خانواده ها و رفع موانع و  مشکلات اداری برای دریافت وام و بحث اشتغال زایی و... نیز  ازط دیگر بنامه های این موسسه در طول فعالیت های چند ساله اخیر بوده است

وی با بیان اینکه این موفقیتها و کارها با  لطف خدا و با حمایت 110 نفر از خیران  ثابت خیریه و سایر خیران انجام شده که جای تقدیر ازط خیران همکاری کننده با خیریه را دارد .

رایگان شدن هزینه اجاره نامه مستاجران

وی به یک اقدام و طرح نو از سوی این موسسه  خیریه در راستای حمایت از مستاجران واحدهای مسکونی  در شهرستان اشاره کرد و گفت: در این زمینه  با مشارکت و همدلی «گروه مشاورین پل »قرار شد اجاره نامه های سال گذشته که مستاجران کم درآمد و بی بضاعت که نوشته و می‌خواهندآن را  تمدید کنند  تا شهریور ماه به صورت رایگان انجام شود.

وی گفت: این اجاره نامه ها برای تمدید مبلغی با حدود  400 هزار تومان به بالا بوده که  به صورت صلواتی این کار در سطح شهر ملایر  انجام  خواهد شد  و این اقدام با هدف کمک به وضعیت اقتصادی خانواده ها  با توجه به شرایط اقتصادی موجود انجام می شود.

 

 تولید ۳۰ هزار  عدد ماسک

نظری یادآور شد: در سال  گذشته کارگاه تولید ماسک بهداشتی این موسسه با  تولید ماسک  رایگان  بین گروه‌های هدف و سربازان خط مقدم مبارزه با کرونا  فعالیت های خود را داشته که در این زمینه 30 هزار عدد  ماسک تولید و توزیع شد.

وی در پایان با بیان اینکه طبق سفارش ائمه اطهار(ع) و قرآن کریم در راستای دستگیری از فقرا و نیازمندان آبرومند اقدامات این مجموعه فقط  با هدف جلب رضایت خداوند انجام می‌شود افزود:   امیدواریم این اقدامات مورد توجه حق تعالی قرار گیرد و بتوانیم گره کوچکی از مشکلات نیازمندان  باز کنیم.

کد خبر 1071244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha