استفاده از ظرفیت حوزه هنری در پروژه‌های باز‌آفرینی شهری کردستان در دستور کار است

مصطفی رضایی معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی استان کردستان گفت: حوزه هنری از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخورداراست که استفاده از این پتانسیل ارزنده را در بحث بازآفرینی شهری استان در دستور کار قرار داده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری شبستان کردستان؛ مهندس مصطفی رضایی معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی استان کردستان با حضور در حوزه هنری با رئیس و کارکنان حوزه هنری استان کردستان در خصوص نحوه تعامل فی مابین در بخش بازآفرینی شهری و کمک به توسعه هنر وفرهنگ در نواحی منفصل شهری نایسر وننله به گفتگو نشست.

 

وی با اشاره به جایگاه بسیار خوب حوزه هنری در استان کردستان و اقدامات ارزنده‌ای که در بخش توسعه زیر ساخت‌ها در استان توسط این حوزه در جریان است، گفت: مدتی‌است بواسطه طرح ملی ساماندهی وتوانمندسازی نواحی منفصل شهری نایسر وننله با حوزه هنری استان کردستان تعامل وهمکاری خود را آغاز کرده‌ایم که بسیار همکاری سازنده و مفیدی بوده است.

 

معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی استان کردستان با قدردانی از اقدامات ارزنده حوزه هنری در قالب این طرح گفت: خوشبختانه توان و پتانسیل بالای حوزه هنری در ترغیب هنرمندان به فعالیت در این نواحی سبب شده است که شاهد پویایی و ترغیب علاقه‌مندان این مناطق به فعالیت در بخش فراگیری رشته‌های هنری باشیم.

 

رضایی گفت: طرح ساخت فرهنگسرای نایسر در مراحل نهایی خود قرار دارد و در این طرح مکان های مورد نیاز فعالیت‌های هنری پیش بینی شده و بر اساس تفاهم نامه منعقده در اختیار حوزه هنری استان کردستان قرار خواهد گرفت.

 

وی بیان کرد: هم‌اکنون پروژه‌های متعددی در بخش باز آفرینی شهری در استان توسط این اداره در حال انجام است که با پایان یافتن آن شاهد اتفاقات بسیار خوبی در زمینه حفظ میراث فرهنگی و توسعه فضاهای هنری در سطح شهرهای استان خواهیم بود.

 

معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی استان کردستان در این زمینه به طرح پیاده راه تاریخی فرهنگی محله آغه زمان سنندج اشاره کرد وگفت: چارچوب پروژه بر اساس رویکرد حفظ هویت محله، استفاده از ظرفیت بناهای تاریخی با تاکید بر نقش گردشگری است که با پیشرفت بسیار خوبی در حال اجرا است.

 

رضایی با اشاره به اینکه این پروژه در چهار مرحله به اجرا گذاشته شده است، بیان کرد: مرحله نخست ساماندهی سرا و میدان و بقعه پیر‌عزیزالله و مرحله دوم احداث ساختمان‌های فرهنگی، تجاری مجاوز محور است.

 

وی ادامه داد: اجرای بدنه سازی ساختمان‌های موجود، مرمت ساختمان های تاریخی و کف‌سازی و اجرای پیاده راه از دیگر مراحل اجرای این پروژه است که در این مرحله استفاده از توان و ظرفیت های بالای حوزه هنری استان کردستان را در دستور کار قرار داده‌ایم.

 

وی میزان بافت تاریخی شهر سنندج را 165 هکتار عنوان کرد وگفت:وظیفه ما در بدنه اجرایی دولت توزیع عادلانه منابع و امکانات دولتی است و امیدواریم با تعامل و همکاری فی مابین بتوانیم در زمینه بالا بردن چهره بصری و هنری شهر سنندج و دیگر شهرهای استان اقدامات لازم را انجام دهیم.

 

مجری طرح پیاده راه فردوسی سنندج افزود: بر این باوریم اجرای یک طرح خوب سبب پویایی و شکوفایی در تمامی زمینه ها می گردد که نمونه آن را می توان در تحقق این موضوع با پیاده سازی طرح پیاده راه فردوسی مشاهده کرد.

 

 

کد خبر 1071263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha