حفظ بافت روستایی در توسعه معابر مورد تاکید بنیاد مسکن فارس است

زمانی گفت: بنیاد مسکن فارس در اجرای طرح های توسعه معابر، حفظ بافت سنتی و اصیل روستا را مورد تاکید قرار دارد زیرا بر جاذبه های گردشگری روستا می افزاید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عطا الله زمانی»، امروز (سه شنبه 8 تیر) با اشاره به اقدامات انجام شده در توسعه و تامین مسکن محرومان در استان فارس در جمع خبرنگاران گفت: از ظرفیت ها، منابع و وجوه وقف می توان برای خانه دار شدن اقشار نیازمند استفاده کرد و شهرستان خنج دارای ظرفیت های خوبی در حوزه وقف است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس ادامه داد: نیازهای جامعه بر اساس ضریب توسعه یافتگی و همچنین میزان محرومیت جامعه تغییر می كند و بخشی از نیازهای جامعه ما در تامین مسكن برای محرومان است.

وی اضافه كرد: سال گذشته برای توسعه روستایی و محرومیت زدایی در شهرستان خفر 151 واحد مسکونی با اعتبار 75 میلیارد و 500 میلیون ریال مقاوم سازی شده اند و 52 فقره تسهیلات قرض الحسنه تعمیرات با همکاری بانک های عامل پرداخت شده است.

زمانی از انجام اقدامات محرومیت زدایی در روستای «خورنگان» فسا نیز خبر داد و عنوان کرد: سنگ فرش و توسعه معابر روستایی در این روستا انجام شده و به سبک و شیوه ای بسیار زیبا به پایان رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس ادامه داد: در اجرای طرح های توسعه معابر، حفظ بافت سنتی و اصیل روستا مورد تاکید قرار دارد و  بر جاذبه های گردشگری روستا می افزاید.

وی اضافه کرد: نقشه برداری برای بازنگری طرح هادی روستاهای قاسم آبادسفلی، کنکان، کچوئیه، صحرارود، قلعه قرمز، حسین آباد، چاهدولت و داراکوئیه در سال گذشته در فسا انجام شده است.

زمانی با اشاره به اقدامات انجام شده بنیاد مسکن در داراب نیز گفت: 390 فقره بیمه نامه برای منازل روستایی داراب صادر شده، روستای «کوه سفید» به خاطر فرونشست زمین و ایجاد شهرک جدید در زمینی به مساحت 15 هکتار جابجا شد و سال گذشته 55 میلیارد و 600 میلیون تومان برای محرومیت زدایی در داراب هزینه شده است.

کد خبر 1071276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha