همکاری جهاد کشاورزی و نیروی انتظامی، قزوین را برای کشت مواد مخدر ناامن کرده است

خمسه گفت: خوشبختانه ارتباط خوبی که جهاد کشاورزی با همکاران نیروی انتظامی داشته شرایط را برای کشاورزانی که در این زمینه فعالیت می کنند، ناامن کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «فاطمه خمسه» در همایش گرامیداشت سالروز مبارزه با مواد مخدر که امروز (سه شنبه ۸ تیر) در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: استان قزوین در رابطه با کشت ارقام مختلف مواد مخدر چند سالی است که از طریق سودجویان و افرادی که دنبال کسب درآمد بیشتر هستند، انتخاب شده و مبارزه با کشت این مواد توسط نیروی انتظامی و جهاد کشاورزی پیگیری می شود.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: طی چند سال گذشته این کشت شدت بیشتری گرفته است و از همین رو تفاهم نامه ای بین جهاد کشاورزی و نیروی انتظامی منعقد شده که بر این اساس اقدامات مختلفی صورت گرفته است.

 

وی عنوان کرد: از جمله این اقدامات ۴۷ بازدید مشترک در تمام مناطق استان به خصوص در مناطق صعب العبور و همچنین ۳۲ گشت هم توسط جهاد کشاورزی داشتیم که از ۱۱۰ مکان بازدید شده است و ۲۰ مکان شناسایی شده که کشفیات مورد توجهی در این بحث رصد شده است.

 

خمسه اعلام کرد: گلخانه ها و کشت های علوفه ای مکان مناسبی برای این بحث هستند و برای اینکه کارشناسان و مدیران را توجیح کنیم، آموزش هایی در این خصوص داشتیم.

 

وی تصریح کرد: ما اخطارهای مختلفی به گلخانه ها و دامداری های پوشیده داده ایم که با کشت مواد مخدر به صورت جدی برخورد می شود، همچنین نظارت بر کشت های زیرپلاستیک صورت می گیرد و خوشبختانه با ارتباط خوبی که جهاد کشاورزی با همکاران نیروی انتظامی داشته شرایط برای کشاورزانی که در این زمینه فعالیت می کنند، ناامن شده است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاروزی استان قزوین در خصوص کشت گیاهان شاهدانه و خشخاش در استان گفت: بیشترین کشت این مواد مخدر در مناطق کوهستانی به ویژه طارم سفلی بوده که نیاز است هم جهاد کشاورزی و هم نیروی انتظامی نظارت بیشتری داشته باشند.

 

وی یادآور شد: سازمان جهاد کشاوری در کنار نیروی انتظامی و دبیرخانه شورای هماهنگی با مواد مخدر استان استان را در بحث کشت گیاهان مواد مخدر ناامن کرده اند و ان شاالله بتوانیم این روند را ریشه کم کنیم.

 

کد خبر 1071286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha