ادامه توسعه باب الکرامه در حرم امام حسین و زمان افتتاح آن

کارکنان مهندسی و فنی در پروژه توسعه باب های حائر حسینی، کار خود را برای گسترس و توسعه باب الکرامه مشرف به حرم اباالفضل العباس از ضلع شرقی صحن حسینی ادامه می دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، مهندس مهدی فلحی، ناظر پروژه توسعه باب های حائر حسینی در گفتگو با شبکه ماهواره ای کربلا گفت: باتوجه به نیاز مبرم به دستیابی به گنجایش بالا برای ورود و خروج زایران به صحن حسینی به خصوص در مراسم های میلیونی و رکضة طویریج(هروله کنان)، پروژه توسعه باب های حائر حسینی انجام شد.

 

فلحی افزود: توسعه باب قبله امام حسین(ع)، باب الرجاء، باب الزینبیه، باب السلام و الشهداء انجام شد و درحال حاضر توسعه باب الکرامه درحال انجام است.

 

وی ادامه داد: باب الکرامه یک درچوبی بود که عرض آن کمتر از سه متر و ارتفاع آن چهار متر بود. اما درحال حاضر پس از توسعه این باب،  عرض آن هفت متر و ارتفاع آن به 9 متر می رسد. امید است که این باب قبل از ماه محرم الحرام آینده افتتاح شود.

 

آستان مقدس امام حسین(ع) در تلاش است تا حد امکان صحن حسینی شریف و مناطق مجاور آن را برای گنجایش بیشتر زایران به خصوص در مراسم های میلیونی و ادای مناسک عبادی و دینی توسعه دهد.

 

باب الکرامه در دورترین نقطه از ضلع شمال شرقی حرم حسینی و در مجاورت باب الشهداء قرار داد. وجه تسمیه آن به دلیل کرامات امام حسین(ع) است.

 

کد خبر 1071304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha