کردستان جزو ۵ استان برتر حوزه فضای مجازی پاک است

رئیس پلیس فتای کردستان گفت: کردستان جزو ۵ استان برتر در حوزه فضای مجازی پاک است و این موضوع نشات گرفته از فرهنگ غنی این استان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، سرهنگ مهدی دانشپور رئیس پلیس فتای کردستان در نشیت تخصصی اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری کردستان با پلیس فتای استان اظهار کرد: امروزه پلیس فتا نقش بسیارحساسی در حوزه های امنیتی و انتظامی دارد و این موضوع نشات گرفته از حجم بالای تخلفات در فضای مجازی است.

 

 

وی بیان کرد: خوشبختانه با وجود کارشناسان خبره و کارآمد در پلیس فتای استان توانسته‌ایم در تمامی حوزه‌ها موفق عمل نماییم و با تمام امکانات با ادار‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان نیز همکاری خواهیم کرد.

 

 

وی عنوان کرد: کردستان جزو 5 استان برتر در حوزه فضای مجازی پاک است و این موضوع نشات گرفته از فرهنگ غنی این استان است.

 

 

دانشپور گفت: فضای مجازی دارای جذابیت خاصی است بر همین اساس تمامی سنین در آن حضور دارند و این موضوع در صورت استفاده صحیح زمینه توسعه را در تمامی بخش ها را فراهم خواهد ساخت.

 

 

رئیس پلیس فتای کردستان اعلام کرد: انعقاد تفاهم نامه فی مابین یکی از راههای توسعه همکاری‌ها است در همین راستا متن اولیه این تفاهم نامه آماده شده که پس از امضای مدیران دو دستگاه زمینه عملیاتی بندهای آن فراهم خواهد شد.

 

 

حضور هوشمندانه در فضای مجازی لازمه توسعه است

 

یعقوب گویلیان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان نیز در این نشست با اشاره به اهمیت فعالیت هدفمند و حضور هوشمندانه در فضای مجازی گفت: استفاده اصولی و صحیح از فضای مجازی می تواند زمینه رشد، توسعه و معرفی بهتر جاذبه ها و پتانسیلهای استان را فراهم سازد.

 

 

گویلیان افزود: خوشبختانه با هوشیاری و درایت مسئولین فضای مجازی این اداره‌کل، توانسته‌ایم علاوه بر تعامل با تمامی بخش‌های زیرمجموعه، زمینه همکاری و اطلاع رسانی اصولی و مناسب را فراهم سازیم.

 

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان عنوان کرد: خوشبختانه همکاری این اداره کل با پلیس فتا در سطح مطلوبی است اما نیاز به همکاری بیشتر در بخش مبارزه با تخلفات فضای مجازی داریم.

 

گویلیان اجاره خانه و برگزاری تورهای گردشگری بصورت غیر مجاز را دو مشکل اساسی در استان و کشور برشمرد و گفت: «نگرانی اصلی این اداره کل و بخش های خصوصی دارای مجوز فعالیت بدون ضوابط و مقررات افراد سودجو در زمینه اسکان مسافران و برگزاری تورهای غیر مجاز و تبلیغات آنها در فضای مجازی است که با توجه به مصوبه این جلسه با جدیت با آنها در استان برخورد خواهد شد.

 

 

در ادامه این جلسه که آرمان وطن دوست معاونت گردشگری و سرمایه گذاری استان و کارشناسان دو نهاد نیز حضور داشند بر لزوم توسعه همکاری‌ها در زمینه برخورد با تورها و خانه های غیر مجاز تاکید و مقرر شد تفاهم نامه مشترک نیز در کمترین زمان مبادله شود.

کد خبر 1071480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha