نمایندگان از توضیحات وزیر کار قانع نشدند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از توضیحات وزیر کار در مورد عات تضیع گسترده حقوق قالیبافان و بافندگان فرش قانع نشدند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان،درادامه جلسه علنی امروز چهارشنبه (9تیر)مجلس شورای اسلامی، طرح سوال محمدحسین فرهنگی  نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی از وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی درباره "علت تضییع گسترده حقوق قالیبافان و بافندگان فرش و قطع بیمه آنان"مطرح شد که پس از توضیحات وزیر کار ،فرهنگی اعلام کرد از پاسخ قانع نشده است و نیاز به رای گیری از مجلس است.

توضیحات وزیر به رای گذاشته شد و نمایندگان با 45 رأی موافق، 158 رأی مخالف و 14 رأی ممتنع از پاسخ های وزیر قانع نشدند.

محمدحسین فرهنگی در توضیحات سوال خود با اشاره به فرمان امام علی(ع) به مالک اشتر گفت: امام علی (ع) در فرمان تاریخی خود خطاب به مالک اشتر هنگام دسته بندی و طبقه بندی طبقات اجتماعی و رسیدن به طبقه ضعیف جامعه می فرماید که گروهی از طبقات ضعیف در جامعه هستند که دسترسی های دیگران را ندارند. این افراد به تشکل های تاثیرگذار و پیامک های دسته جمعی و گروهی دسترسی ندارند. طبقاتی که اگر حاکم از آنها حمایت نکند، برای همیشه مظلوم مانده و در مشکلات خود دست و پا خواهند زد.

وی خطاب به وزیر کار گفت: علت تضییع گسترده حقوق قالیبافان و فرشبافان و قطع بیمه آنان چیست؟ در این رابطه قانون سال 1388 به تصویب مجلس رسید و بنا بود بیمه آنها به صورت «بیست، بیست و هفتم» پرداخت شود، در جریان تصویب این قانون نقش دکتر محمود احمدی نژاد و آقای امیری عضو وقت حقوقدانان شورای نگهبان و معاون پارلمان امروز ریاست جمهوری بسیار پررنگ بود، اما متاسفانه اجرای این قانون بعد از مدتی قطع شد.وقتی از مسئولان مربوطه در رابطه با قطع بیمه فرشبافان و قالیبافان سوال می کنیم، آنها مدعی می شوند که قطع بیمه این افراد به دلیل تاخیر در پرداخت حق بیمه بوده است.

فرهنگی خاطر نشان کرد:  در هیچ کجای دنیا چنین مجازات سنگینی برای طبقات محروم جامعه که سلامت خود و سوی چشم خود را به جان خریده و در برابر سودی ناچیز به سمت تولید هنر گذاشته اند، در نظر نمی گیرند! عمده سود فروش فرش نصیب صادرکنندگان و فروشندگان است، لذا چندین بار به مسئولان مربوطه درخصوص قطع بیمه این افراد نامه نوشتیم، اما نتیجه ای حاصل نشد.

کد خبر 1071492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha