تئاتر و هنر نمایش در ایران دارای اصالت مردمی، ملی و آیینی است

امینی گفت: تئاتر و هنر نمایش در ایران، دارای اصالت مردمی، ملی و آیینی است و یک هنر تعالی بخش محسوب می شود، توجه به نمایشنامه های همگرا با هویت ملی و فرهنگ بومی و آیینی دارای اولویت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «یوسف امینی» امروز(۹ تیر) در دیدار با هیات نظارت بر هنرهای نمایشی خراسان رضوی افزود: متاسفانه طی یک سال گذشته شیوع ویروس کرونا، آسیب های زیادی به اجراهای عمومی نمایش وارد کرد، امیدواریم با بر طرف شدن مشکلات و کنترل ویروس کرونا، مجددا شاهد رونق تئاتر باشیم.

 

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی ادامه داد: تئاتر و هنر نمایش در ایران، دارای اصالت مردمی، ملی و آیینی است و یک هنر تعالی بخش محسوب می شود، توجه به نمایشنامه های همگرا با هویت ملی و فرهنگ بومی و آیینی دارای اولویت است.

 

وی با بیان این که شوراهای نظارت بر نمایش، دارای نقش هدایت کنندگی و حمایت کنندگی می باشند بر تشکیل منظم جلسات این شورا تاکید کرد.

 

در این جلسه همچنین «جواد روشندل» سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گزارشی از وضعیت حوزه هنرهای نمایشی در دوران کرونا ارائه و اظهار امیدواری کرد با برگزاری جشنواره تئاتر استان و سایر جشنواره ها، رونق دوباره به این حوزه برگردد و بار دیگر شاهد شور و نشاط در سالن های نمایش باشیم.

 

گفتنی است در این جلسه همچنین اعضای شورای نظارت بر نمایش مشکلات حوزه تئاتر در دوران کرونا و پس از بازگشایی را بیان کردند.

کد خبر 1071631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha