هزار میلیارد تومان طرح فرآوری طلا در خراسان جنوبی اجرا می شود

حسن پور گفت: سه طرح فرآوری طلا با سرمایه گذاری بیش از هزار میلیارد تومان در خراسان جنوبی در دست اجرا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند،«حامد حسن نژاد» امروز (9 تیر) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در استان خراسان جنوبی حرکت بزرگی در بخش صنعت شروع شده و فرآوری مواد معدنی در استان با شدت بیشتری پیگیری می شود.

 

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افزود: در سال گذشته رشد سه برابری در صدور جوازهای تاسیس را داشته ایم که نشان دهنده میل به سرمایه گذاری در استان است.

 

حسن پور بیان کرد: سه طرح فرآوری طلا با سرمایه گذاری بالغ بر هزار میلیارد تومان، طرح های زنجیره فولاد با هشت هزار میلیارد تومان و اشتغال یک هزار و 200 نفر، طرح های فرآوری بنتونیت در قطب بنتونیت کشور، طرح های فرآوری کنسانتره زغال سنگ و آهن،فرآوری منیزیت و فرآوری مس و طرح توسعه کویر تایر در دست اجرا است.

 

وی ادامه داد: طرح استیل کورد و ریسندگی بافندگی هم با همکاری ایمیدرو در استان راه اندازی خواهد شد که با راه اندازی این واحدها شاهد تحول خوبی در بخش صنعت و رتبه صنعتی کشور خواهیم بود.

 

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر 537 واحد صنعتی در استان داریم، گفت: از این تعداد، 11 واحد بزرگ، 18 واحد متوسط و 508 واحد کوچک هستند.

 

حسن پور با اشاره به اینکه در سال 99 جذب تسهیلات با رشد سه برابری مواجه شد، ادامه داد: در سه ماهه امسال هم رشد سه برابری سرمایه گذاری در صدور پروانه های بهربرداری با رقم سرمایه گذاری پروانه بهره برداری 50 میلیارد تومان داشته ایم.

 

وی با بیان اینکه در سه ماهه امسال رشد 67 درصدی صدور پروانه بهره برداری داشته ایم و رشد هشت برابری جواز این پروانه ها را شاهدیم، گفت: امیدواریم به میانگین صنعتی کشور برسیم.

 

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی تصریح کرد: برنامه امسال ما این است تا 19 کارخانه به چرخه تولید برگردند، همچنین سال گذشته 31 کارخانه به چرخه تولید برگشته اند.

 

حسن پور در پایان با بیان اینکه 537 واحد صنعتی در خراسان جنوبی داریم، گفت: از این تعداد 214 واحد تعطیل و نیمه تعطیل هستند که اولویت ما راه اندازی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل است.

 

وی تصریح کرد: در حال حاضر 323 واحد صنعتی در استان فعال هستند اما 40 درصد واحد های صنعتی استان تعطیل و نیمه تعطیل هستند.

کد خبر 1071644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha