محدودیت های کرونایی در شهرستان شیراز بار دیگر تشدید می شود

جمشیدی گفت: با موج گرفتن موج پنجم کرونا در شهرستان شیراز، محدودیت های لازم در شیراز برای سلامت عمومی جامعه تشدید خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «علی عسکر جمشیدی»، امروز (چهارشنبه 9 تیر) در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونای شهرستان شیراز، از اعمال تشدید محدودیت ها در شیراز همزمان با موج جدید کرونا خبر داد و گفت: رشد سه برابری آمار مراجعان به مراکز بهداشتی و مبتلایان به کرونا در شیراز نگران کننده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار شهرستان شیراز افزود:  تشدید اقدامات پیشگیرانه و نظارت بر عملکرد ادارات و اصناف شیراز در رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در شرایط حاضر ضروری است.

وی اضافه کرد: از پایان این هفته، تمامی اماکن تفریحی، تفرجگاه‌ها و پارک ها تعطیل خواهد شد و برپایی چادر توسط مسافران ممنوع است و با توجه به‌ رنگ بندی های اعلام شده، کلاس های تقویتی و تابستانه آموزش و پرورش، غیر حضوری برگزار خواهد شد.

جمشیدی با اشاره به نظارت بر برگزاری کنکور سراسری در شیراز بیان کرد: لازم است دانشگاه شیراز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی نسبت به رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی در هنگام برگزاری کنکور اقدام کنند.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی با استفاده از ظرفیت بسیج به کنترل تردد های بین شهری خصوصا از مبادی شهرستان های جنوبی و شرقی استان که در وضعیت قرمز کرونایی هستند اعمال قانون خواهد کرد و  مدارس، خوابگاه های دانشجویی، مهمانسراها و تمامی اماکن دولتی حق پذیرش مهمان را نخواهند داشت.

جمشیدی با اشاره به تعطیلی کافی شاپ ها، رستوران ها و فست فودها بیان کرد: این مراکز صرفا به صورت بیرون بر و در فضای باز امکان ادامه فعالیت خواهند داشت.

وی افزود: اکیپ های گشت مشترک نظارتی مرکب از نمایندگان اتاق اصناف، سازمان صمت و مراکز بهداشت از امروز تحت نظارت و مدیریت ستاد کرونای شهرستان شیراز فعالیت خود را آغاز کرده اند.

جمشیدی اضافه کرد: هلال احمر شهرستان شیراز نیز نسبت به راه اندازی اکیپ های تذکر لثانی به شهروندان در خصوص رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی اقدام خواهد کرد.

وی با تاکید بر ممنوعیت برگزاری هرگونه تجمع در فضای بسته خصوصا تالارها و باغ های مجالس گفت: بررسی وضعیت فعالیت دوربین های سطح شهر به منظور پایش تصویری و کنترل عبور و مرور در ساعات منع تردد شبانه توسط نیروی انتظامی و شهرداری شیراز انجام خواهد شد.

جمشیدی تاکید کرد: نظارت بر اتوبوس رانی شهری، مترو و اتوبوس های بین شهری توسط نهادهای متولی انجام می شود و بیمارستان ها برای مقابله با موج پنجم کرونا در آمادگی کامل هستند و در تمام ادرات، بانک ها و ... باید نکات بهداشتی کرونا رعایت شود.

کد خبر 1071672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha