بستری ۵۱۶ بیمار کرونایی در مراکز درمانی مازندران

موسوی از بستری ۵۱۶ بیمار کرونایی در مراکز درمانی مازندران خبر داد و گفت: تعداد بیماران سرپایی در استان چند روز اخیر افزایش داشته است و این نشانه خوبی نیست.

«سیدعباس موسوی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرستان ساری گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ساعت گذشته تعداد ۱۲۰ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل در سطح استان بستری شدند.
 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه در همین مدت تعداد ۷۶ نفر از افراد مشکوک بستری شده ، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.
 

وی تصریح کرد: هم اکنون ۵۱۶ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۹۵ نفر نیز  با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

 

موسوی گفت: سهل‌انگاری یا عادی‌انگاری شرایط کنونی می‌تواند موج شدید‌تر و جدی‌تری را نسبت به پیک‌های قبلی ایجاد کند و قطعاً بی‌احتیاطی مردم نسبت به مراودات و رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی شرایط را به سمت وخامت پیش خواهد برد.

 

وی بیان کرد: در تازه‌ترین به‌روزرسانی نرم‌افزار ماسک وزارت بهداشت برای امروز ۹ تیر، شهرستان آمل از وضعیت نارنجی به وضعیت قرمز و نکا، محمودآباد و چالوس از وضعیت زرد به وضعیت نارنجی تغییر یافتند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه شهرهای ساری و قائمشهر به دلیل افزایش بستری بیماران جدید کرونایی و افزایش مراجعه بیماران سرپایی هم در مرز قرمز شدن قرار دارند ، افزود: در حال حاضر یک شهرستان مازندران در وضعیت قرمز، ۵ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۱۶ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

 

این مسئول ادامه داد: شهرستان‌های بابل، بابلسر، فریدون‌کنار، سیمرغ، سوادکوه، سوادکوه‌شمالی، ساری، جویبار، میاندورود، نوشهر، بهشهر، گلوگاه، کلاردشت، عباس‌آباد، تنکابن، رامسر در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفتند.

 

موسوی با اشاره به اینکه شهرستان‌های قائم‌شهر، محمودآباد، نور، نکا و چالوس در وضعیت نارنجی قرار دارند، گفت: با این وجود اگر سطح مراقبت‌ها کاهش یابد و روند بستری افزایشی شود، احتمال قرمزشدن مجدد این شهرستان‌ها جدی است.

 

 

کد خبر 1071676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha