رفع مشکلات صنعت ساختمان با استقرار بیمه تضمین کیفیت در سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

خرم گفت: برای پر کردن جای خالی بیمه تضمین کیفیت ساختمان در هفته آینده شرکت کارگزاری بیمه تضمین کیفیت در سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور مستقر خواهد شد که بسیاری از مشکلات صنعت ساختمان را رفع می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «احمد خرم»، امروز (چهارشنبه 9 تیر) در جلسه دیدار فعالان اقتصادی استان فارس در اتاق بازرگانی فارس گفت: کشور ما در نسل سوم صنعت ساختمان در دنیا قرار دارد و کشورهای پیشرفته دنیا در مرحله ششم از هفت مرحله قرار دارند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور افزود: نسل اول صنعت ساختمان جهان از سنگ و گل، نسل دوم، فلز و چوب و طراحی روی پوست، نسل سوم بهره گیری از طرح و محاسبه و مصالح پیش ساخته، نسل چهارم، صنعتی سازی ساختمان ها، نسل پنجم ساختمان های هوشمند، نسل ششم ساختمان سبز با انرژی صفر و نسل هفتم استفاده ترکیبی از دانش و تکنولوژی های نوظهر استفاده می کنند.

وی اضافه کرد: کشور ما در نسل پیش از صنعتی سازی قرار گرفته و کمتر از پنج درصد ساختمان های کشور ما صنعتی ساز هستند و باید در مسیری حرکت کنیم که از نسل سوم بودن در صنعت ساختمان خارج شده و ارتقا پیدا کنیم.

خرم تاکید کرد: بخش خصوصی در ارتقای جایگاه ایران در صنعت ساختمان در جهان می تواند نقش موثری ایفا کند و یکی از بخش های مورد توجه ما آموزش مهارتی فارق التحصیلان دانشگاه ها نیز است که در سالهای اخیر اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است تا مشکلات صنعت ساختمان کشور را به حداقل برسانیم.

وی اعلام کرد: 500 کارگاه مجهز در کشور و پنج هزار مربی در حوزه آموزش مهارتی صنعت ساختمان کشور فعال خواهند شد و در حوزه ساختمان سازی کارفرما انتخاب کننده است.

خرم ادامه داد: برای پر کردن جای خالی بیمه تضمین کیفیت در هفته آینده شرکت کارگزاری بیمه تضمین کیفیت در سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور مستقر خواهد شد که بسیاری از مشکلات صنعت ساختمان را رفع می کند.

وی با اشاره به سهم ایجاد اشتغال در صنعت ساختمان در کشور عنوان کرد:  سالانه 300 هزار پروانه ساختمان در سال های اخیر در کشور صادر شده که نسبت به قبل کاهش داشته است و در سال های گذشته 180 رشته وابسته به ساختمان فعال بود که در حوزه اشتغال زایی و درآمد زایی نیز تاثیر بسزایی دارد.

«مرتضی سیف زاده»، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس نیز در این جلسه گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان در استان فارس بیش از 35 هزار عضو دارد و خدمات سازمان نظام مهندسی در 26 دفتر نمایندگی در استان ارائه می شود و این سازمان پروژه های خوبی را در کشور و استان درحال اجرا دارد.

کد خبر 1071685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha