لزوم چاره اندیشی برای کنترل بی حجابی در شهرک های ساحلی

محمدی گفت: متاسفانه در شهرک های ساحلی همانند دریاکنار شاهد ناهنجاری‌هایی از جمله بی حجابی هستیم، می توان بحث رعایت عفاف و حجاب در تفرجگاه‌ها، مکان‌های پر بازدید و پر رفت و آمد را با کمک نهادهای مردمی مستقر در آن منطقه کنترل کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین «مهرداد محمدی»امروز(۹تیر) در جلسه فرهنگ گسترش عفاف و حجاب به‌مناسبت هفته عفاف و حجاب بیان کرد: از گذشته تاکنون ستاد امر به معروف و نهی از منکر را با عنوان عفاف و حجاب می‌شناسند که تعبیر درستی نیست چرا که همه آحاد جامعه باید در این زمینه در همه ابعاد پای کار باشند.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران افزود: اجرای دقیق قانون برای ما حائز اهمیت است، مصوبه ۸۲۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی و اجرای دقیق آن برای ما یک اصل است، متاسفانه دستگاه‌های امر اهتمام ویژه‌ای به این بخش ندارند و اجرای درست پوشش در جامعه صورت نگرفته است‌.

 

محمدی خاطرنشان کرد: متاسفانه سازمان صمت نظارت لازم را در زمینه عفاف و حجاب ندارد، عدم اهتمام اتحادیه و بازرسان در بخش پوشش مشاهده می‌شود، قیمت‌های بسیار بالا در پوشش مناسب بیداد می‌کند، نظارتی وجود ندارد، در حالی که نباید اینطور باشد.

 

وی تاکید کرد: تشویق و ترغیب مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی و فعالان در این بخش اقدامی است که بر عهده ما است، تفکیک جنسیتی کارکنان حتی در استانداری مرکز مازندران مشاهده نمی‌شود که اگر رعایت شود نهادهای دینی هم انجام می‌دهند.

 

این مسئول با اشاره به بحث شهرک‌های ساحلی، تصریح کرد: متاسفانه در شهرک دریاکنار هیچ استانداری رعایت نشده و شاهد ناهنجاری‌هایی هستیم، بحث رعایت عفاف و حجاب در تفرجگاه‌ها، مکان‌های پر بازدید و پر رفت و آمد را می‌توان با کمک نهادهای مردمی مستقر در آن منطقه و با حمایت کنترل کرد.

 

وی با اشاره به اینکه در پارک ملل شهر ساری ناهنجاری‌هایی اتفاق افتاد که موجب نگرانی مردم و گردشگران شد، گفت:  اگر چنانچه مسئولان امر بخواهند یک اقدام درست انجام بدهند میتوان بسیاری از مشکلات را برطرف کرد، ستاد آمادگی توجیه را دارد.

 

محمدی اذعان کرد: آمرین واقعی در حوزه عفاف و حجاب مورد حمایت قرار خواهند گرفت، تلاشمان این است که همه آمر باشند، ولی متاسفانه در جامعه وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را بر عهده عده‌ای خاص قرار می‌دهند که امیدواریم اینطور نباشد همه ما مسئول هستیم.

کد خبر 1071702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha