۳۶ درصد مرگ بیماران کرونایی در جنوب کرمان طی ۲ ماه اخیر اتفاق افتاده است 

اصغر مکارم گفت:  درصد مرگ بیماران مبتلا به کرونا در جنوب کرمان طی ۲ ماه اخیر اتفاق افتاده و میزان مرگ و میر در منطقه با توجه به جمعیت و میزان ابتلا قریب ۹ درصد بوده که از متوسط کشوری پایین تر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، عصر امروز ۹ تیر نخستین نشست هیئت امنای دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در سال جاری برگزار شد.


«اصغر مکارم» در این نشست، گفت: اکنون در یک به لحاظ درمان و مدیریت بیماری کووید 19 در شرلیط ویژه ای قرار داریم و تقریبا نزدیک ۲ ماه است که در پیک بیماری بوده و همچنان این آمار، سیر صعودی دارد.



رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بیان کرد: بعد از تجمع ها طی یک ماه قبل پیش بینی ما وضعیت موجود بود و علی رغم تلاش همکاران در حوزه بهداشت و درمان، امروز بیشترین آمار بستری و سرپایی را در منطقه داریم و در حال حاضر از 250 بیمار بستری در جنوب کرمان بیش از 150 نفر موارد مثبت کووید 19 هستند.


وی با اشاره به وجود سوش جدید کرونا در منطقه جنوب کرونا است، تصریح کرد: به دلیل ارتباط تنگاتنگ جنوب کرمان با استان های هرمزگان و سیستان که در هر ۲ در موقعیت قرمز کرونایی هستند و طی این مدت سیر فزاینده ای داشته اند ما نیز در این مدت تحت تأثیر این مناطق قرار داشته و آمار روند نزولی نداشته است.


مکارم به اقدامات انجام شده در راستای آمادگی کامل مراکز بدرمانی جنوب کرمان اشاره کرد و افزود: همواره تلاش داشتیم، تمام امکانات فراهم شود و تا حد امکان مردم دچار مشکل بیماری و مرگ نشوند اما بخش جزئی از روند بیماری به تجهیزات و دارو بر می گردد این چیزی است که مقداری کمک کننده و خدمات حمایتی بیماری است آنچه از همه مهمتر است رعایت نکات بهداشتی است.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اظهار کرد: در حال حاضر بیشترین میزان مصرف داروی رمدسیویر که جزء داروهایی است که تاثیر آن بر بیماری کرونا نسبت به داروهای دیگر پذیرفته تر است را در بیمارستان های منطقه داریم از ابتدای سال جاری قریب ۱۲ و نیم میلیارد تومان مصرف این دارو را در راستای حفظ جان مردم در جنوب کرمان داشته ایم.


وی با بیان این که تاکنون مشکل داروئی و خدماتی به عنوان یک مشکل حاد برای بیماران نداشته ایم و با تجمیع امکانات حتی تعداد تختها افزوده شده است، ابراز کرد: تاکنون فضا به گونه ای بوده که وضعیت بیماری مدیریت شده اما اگر با همین شرایط سیر صعودی ادامه داشته باشد امکانات موجود پاسخگوی درمان بیماران کرونا نخواهد بود.


مکارم در خاتمه با اشاره به این که ۲ مخزن 20 تنی اکسیژن ساز بسیار کمک کننده بوده است، عنوان کرد: 36 درصد مرگ بیماران مبتلا به کرونا در جنوب کرمان طی ۲ ماه اخیر اتفاق افتاده و میزان مرگ و میر در منطقه با توجه به جمعیت و میزان ابتلا قریب 9 درصد بوده که از متوسط کشوری پایین تر است، جان کلیه انسان ها برای ما ارزشمند است و نگرانیم که لازم است مردم همکاری بیشتری داشته باشند.

کد خبر 1071704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha