ایجاد مرز هوایی و برقراری پروازهای خارجه در جهرم امکان‌سنجی شد

نشست اعضای کارگروه ویژه مرز‌های مجاز کشور به منظور ایجاد مرز هوایی، برقراری پروازهای خارجه و باربری در جهرم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، امروز (چهارشنبه ۹ تیر) نشست اعضای کارگروه ویژه مرز‌های مجاز کشور به منظور ایجاد مرز هوایی، برقراری پروازهای خارجه و باربری در جهرم در فرودگاه این شهرستان برگزار شد.

 

«محمد رضا رضایی کوچی» در این نشست گفت: سالانه بیش از ۲ میلیون تن مرکبات در جهرم تولید شده که ظرفیت بسیار بالایی به منظور صادرات به کشورهای همسایه و حوزه خلیج فارس است.

 

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی افزود: قدمت فرودگاه جهرم به سال ۱۳۴۸ بر می‌گردد و بعد از فرودگاه شیراز دومین فرودگاه استان فارس است.

 

به گفته وی خدمات دهی به ۱۵ هزار نفر به ویژه مراجعین درمانی از استان‌های اطراف در بیمارستان‌های جهرم، وجود نزدیک به ۲۰ هزار نفر دانشجو و استاد در مراکز دانشگاهی جهرم، قرار گرفتن جهرم در تقاطع کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور، توسعه زیرساخت‌های سیاسی و صنعتی از جمله منطقه ویژه اقتصادی،‌ وجود مسافر جهرمی به مقصد کشور‌های حوزه خلیج فارس، سابقه تاریخی و انقلابی جهرم از جمله ظرفیت‌های ایجاد مرز هوایی در جهرم است.

 

رضایی کوچی با اشاره به اینکه فرودگاه جهرم در حال توسعه بوده و احداث ساختمان هواشناسی و توسعه و تعریض باند این فرودگاه بزودی به مناقصه می‌رود، عنوان کرد: با توسعه باند شاهد راه‌اندازی پرواز‌های خارجی بویژه به مقصد نجف هستیم.

 

وی گفت: جهرم در جنوب استان فارس نقش محوری برای شهرستان‌های اطراف دارد و  بسیاری از شهرستان‌های مجاور برای تجارت به جهرم مراجعه می‌کنند.

 

نماینده مردم شهرستان جهرم در مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: شرایط صادرات بار در جهرم کاملا آماده و سرمایه گذار بخش خصوصی در جهرم مستقر شده است.

کد خبر 1071742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha