فعالیت های دانش بنیان در استان کرمان به خوبی پیش نمی رود

استاندار کرمان گفت: کارها در حوزه دانش بنیان پیش نمی رود و در استان این کارها همینطور نیمه تمام رها و زخمی شده و بعضاً هم دستخوش یکسری رقابت های غیرتخصصی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، علی زینی وند شامگاه چهارشنبه (9 تیر) در چهارمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان بیان کرد: مسئولین مربوطه باید به صورت شفاف مشکلات پروژه های اقتصاد مقاومتی را ظرف یکی، دو هفته تعیین تکلیف کرده و به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ارائه دهند.

 

استاندار کرمان بیان کرد: اگر دستگاهی پیگیری نمی کند باید شفاف اعلام شود که این دستگاه علیرغم مصوبه پیگیری نکرده و باید دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی نام آن ها را مطرح کند‌.

 

وی افزود: در خصوص بانک ها مقرر شد دستگاه های اجرایی با شورای هماهنگی بانک ها کمیته ای تشکیل دهند و پرونده هایی که برای دریافت تسهیلات بانک ها معرفی شده، آنالیز شوند و پرونده هایی که مشکل ندارند در اولویت دریافت تسهیلات قرار بگیرند لذا قرار نیست پرونده ای که به بانک می فرستیم سه ماه طول بکشد تا آن بانک بیاید و اظهار نظر کند پس باید پرونده از اساس درست برود.

 

زینی وند اظهار کرد: در حوزه شرکت های دانش بنیان باید سهمی که قرار است در اقتصاد استان انجام دهند، مشخص شود و امیدواریم ظرف همین دو ماه قبل از پایان دولت تکلیف پارک علم و فناوری هم روشن شود و با یک قدرت بیشتری کار انجام دهند.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت های استان، ساختار پارک علم و فناوری کرمان به گونه ای شده استانی که باید از رتبه 5 در شرکت های دانش بنیان پایین نیاید، اما رتبه 17 کشور هستیم و این خیلی بد است.

 

استاندار کرمان گفت: کارها در حوزه دانش بنیان پیش نمی رود و در استان این کارها همینطور نیمه تمام رها و زخمی شده و بعضاً هم دستخوش یکسری رقابت های غیرتخصصی می شود.

 

 

وی با بیان اینکه باید از اتاق بازرگانی به عنوان یک اتاق فکر استفاده کنیم، افزود: کارگروه ها باید با جدیت دنبال شود؛ مثلاً اتاق بازرگانی در حوزه کسب و کار و شناسایی قوانین زائد کارهای خیلی خوبی کرده است.

 

 

زینی وند بیان کرد: در پنجره واحد سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار، کارهای خوبی انجام می شود اما باید سریع تر انجام شود و مدیران اصلاً خودشان را گرفتار جلسات دست و پا گیر و بی محصول نکنند.

 

وی با اشاره به اینکه وضع استان به لحاظ بهبود فضای کسب و کار خیلی تفاوتی با جاهای دیگر ندارد، اظهار کرد: در فضای روانی وقتی می گویند استان کرمان رتبه 30 کسب و کار را دارد این پیام را به سرمایه گذار می دهد که فرار کنید و به سمت دیار کریمان نیایید لذا این خیلی بد است و باید اصلاح شود.

 

 

استاندار کرمان با اشاره به اینکه فضای واقعی کسب و کار آن چیزی نیست که در رتبه بندی گفته می شود؛ خاطرنشان کرد: این رتبه فضای کسب و کار به لحاظ القای فضای روانی استان را نابود می کند.

 

 

وی با بیان اینکه سهم اشتغال در بخش خدمات کم است، گفت: بحث توسعه متوازن رویکرد استان است و در این خصوص از شرکت های بزرگ استان خواستیم که هلدینگ غیرتخصصی در زیرمجموعه خود تشکیل دهند.

 

 

زینی وند در خصوص مطالعات انجام شده در زمینه کاهش فقر در استان، بیان کرد: در بحث کاهش فقر کارهای خوبی شده و بخشی از کارهایی که در این مطالعه آمده دستگاه های حمایتی انجام می دهند لذا اگر شما اطلاعات خود را با هم ترکیب کنید و هم افزایی وجود داشته باشد، ممکن است به بخشی از این اهدافی که ترسیم کردید، بهتر دست پیدا کنید.

 

 

وی افزود: به نظر بنده اگر برنامه عملیاتی برای کاهش فقر داشته باشید و این را با دستگاه های حمایتی مانند کمیته امداد، بهزیستی و سایر دستگاه ها به یک جمع بندی برسید، در تامین منابع اجرای این برنامه در استان خیلی با مشکلی مواجه نباشیم بنابراین دستور کار ما در این جلسات کمک های بلاعوض نیست بلکه دستورکار ما توانمندی سازی و ایجاد اشتغال خرد خانگی است.

 

 

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: 646 پروژه اقتصاد مقاومتی می تواند استان را تکان دهد بنابراین در دستگاه باید یک دبیرخانه مختص اقتصاد مقاومتی و اشتغال داشته باشید که بتوانیم به این هدفگذاری برسیم.

 

 

وی گفت: در بحث پایش فضای کسب و کار با توجه به گزارشی که ارائه شد به این نتیجه رسیدیم که تقریباً بخش عمده ای از پروژه های ما با مشکل آب مواجه هستند.

کد خبر 1071750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha