کرونا بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان خسارت مستقیم به دانشگاه آزاد وارد کرد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور گفت: در ایام کرونا بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت مستقیم به دانشگاه وارد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «محمدمهدی طهرانچی» در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در سه محور رهبری معظم برای ما نقشه راه تعیین کرده‌اند که یکی مبحث ارتقاء علمی، دیگری گسترش فضای انقلابی و دست آخر حفظ کیان دانشگاه آزاد است.

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور گفت: وقتی که به دانشگاه آمدیم این دانشگاه به صورت پنهان دچار یک زیان اقتصادی شدید بود که هر سال به آن افزوده می شد، بی انضباطی های زیادی حاکم بود در مسائل علمی زحمت‌هایی کشیده می‌شد اما در کنار آن روزنه‌هایی باز بود که باید اصلاح می‌گردید.

 

طهرانچی ادامه داد: بدنه دانشگاه سرمایه بزرگی بود که خیلی سریع به مجموعه تحولات پاسخ مثبت داد که تبریک حضرت آقا نسبت به کرسی های آزاد اندیشی بی‌سابقه بود، چرا که بیش از صد بار از معظم له شنیده بودم که کرسی‌ها را جدی بگیرید.

 

وی گفت: موفقیت دانشگاه آزاد در این خصوص به قدری بود که وقتی به معظم‌له گزارشی داده شد از مدیریت و دانشجویان که در کرسی‌های آزاداندیشی در انی ورزهای سخت کرونایی شرکت کرده بودند قدردانی کردند که برای ما به مثابه سرمه چشمان بود.

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور یادآور شد: مجموع حرکت‌های دانشگاه از نزدیک توسط رهبری رصد می‌شود و برآیند کلی خیر و مبارک بوده است.

 

وی به مشکلات دانشگاه اشاره کرد و گفت: فشار اقتصادی روی همه جامعه وارد شده که روی هیئت علمی ما نیز وجود داشت و به همین خاطر همسان‌سازی در حقوق و مزایای هیات علمی را انجام دادیم و ارتقا در حقوق کارمندان داشتیم.

 

طهرانچی گفت: آن طرف قضیه بدون شهریه کار سخت می‌شود و البته نمی‌توان به مردم فشار وارد کرد به طوری که در کرونا بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت مستقیم به دانشگاه وارد شد.

 

وی افزود: وقتی دانشجو در دانشگاه حضور نداشته باشد زیان مستقیم برای دانشگاه دارد، اما در همین شرایط سخت هماهنگی و پیوستگی لازم را داشتیم تا حرکت تحولی ما کند نشود و مبنای حرکت تحولی نیز نگاه به مردم و برای مردم بودن است که چگونه دانشگاه در خدمت جوانان باشد تا منافع اقتصادی و اجتماعی آن به مردم بازگردد.

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این که در استان شما منابع بسیار خوب وجود دارد گفت: اما برخی دانشگاه‌های استان زیان‌ده هستند در ۱۲ ماه تنها سه ماه توان تامین حقوق دارند که ما از واحدهای دیگر کشور به استان شما کمک کردیم تا در حقوق‌ها عقب نمانیم هر چند دانشگاه‌های گچساران و کهگیلویه زیان‌ده هستند.

 

وی گفت: با وسواس ۵۰۰ واحد خود را در کشور اداره می‌کنیم و به سختی پول هزینه‌ها و حقوق فراهم می‌شود تا کسری‌ها را جبران کنیم.

کد خبر 1071803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha