استقبال موسسات قرآنی کردستان از آزمون‌های سراسری افزایش یابد

معاون برنامه‌ریزی آموزش و توسعه مشارکت‌های مردمی قران و‌عترت وزارت ارشاد گفت: استقبال موسسات قرآنی استان کردستان از آزمون‌های سراسری کم است و باید برای جذب حمایت‌های بیشتر، افزایش یاید.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حامد حسین‌زاده معاون برنامه‌ریزی آموزش و توسعه مشارکت‌های مردمی قرآن و‌ عترت وزارت ارشاد اسلامی در کارگاه تخصصی آموزشی توانمندسازی مدیران و موسسات قرآنی استان کردستان اظهار کرد: دست به نقدترین حمایت وزارت ارشاد از مدیران موسسات قرآنی مشارکت در آزمونهای سراسری قرآن و عترت است که استقبال موسسات کردستان از این آزمون‌ها کم است.

 

 

وی با اشاره به اینکه مشارکت در ازمون‌های سراسری قرآن و عترت به افزایش سرانه حمایتی موسسات استان کمک می‌کند، افزود: ثبت نام در بیستمین دوره قرآن و عترت از یکماه دیگر آغاز شده و آزمون نیز در ابانماه برگزار خواهد شد.

 

 

معاون برنامه‌ریزی آموزش قرآن و‌عترت وزارت ارشاد  به دیگر حمایت‌های انجام شده از فعالان قرآنی پرداخت و خاطر نشان کرد: سامانه کارا و سامانه توئفه دو سایتی هستند که برای ارائه وام به فعالان قرانی معرفی شده‌اند.

 


حسین‌زاده یادآور شد: وام سامانه توئفه چهار درصد بوده و متقاضیانی که از طریق این سامانه ثبت نام کنند میانگین ۲۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان وام دریافت خواهند کرد.

 

 

وی با اشاره به اینکه ثبت نام در این سامانه به اتمام رسیده است، افزود: افرادی که جامانده‌اند می‌توانند با ورود به سایت کارا و ثبت نام در این سایت نسبت به دریافت تسهیلات ۱۲ درصدی اقدام کنند.

 


وی همچنین با اشاره به وجود چهار هزار و ۵۰۰ فعال قرانی بیمه شده بیان کرد: خدمات معاونت قرآن و عترت از جمله سرانه آموزشی، بیمه فعالان قرآنی و حمایت‌ها در بستر سامانه حمد ارائه می‌شود.

 

 

 

 

کد خبر 1071933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha