صدور  مجوز خاص برای واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال در سیستان و بلوچستان

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: به دلیل همه گیری شدید ویروس کرونای هندی در سیستان و بلوچستان مجوز خاص برای واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال در این استان صادر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «ایرج حریرچی»  در جمع خبرنگاران در زاهدان بیان داشت: دو روز است که تیم واکنش سریع مقابله با کرونا در استان سیستان و بلوچستان مستقر شده است.

 

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در 16 ماه گذشته شاهد موج قابل توجهی از کرونا در سیستان و بلوچستان نبودیم و به دنبال اقداماتی که انجام شده همواره میزان ابتلا، بستری و مرگ و میر در این استان در مقایسه با سطح کشور پایین تر بوده است.

 

حریر چی با بیان اینکه در حال حاضر دچار افزایش سریع همه گیری در سیستان و بلوچستان هستیم که هم سطح با متوسط کشوری است، ادامه داد: تمام امکانات درمانی و بهداشتی لازم در استان وجود دارد اما براساس نظر دکتر نمکی هیچ درخواستی از استان به وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بی پاسخ نمی ماند.

 

وی به وضعیت مطلوب تخت های بیمارستانی در استان اشاره کرد و افزود: راه مقابله با این ویروس، واکسیناسیون کامل است.

 

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از صدور مجوز برای واکسیناسیون افراد بالای 50 سال در سیستان و بلوچستان خبر داد و تصریح کرد: از مردم درخواست می کنیم که با توجه به صدور مجوز خاص واکسیناسیون افراد بالای 50 سال در استان، به محض اینکه با آنها تماس گرفته شد نسبت به واکسیناسیون خود اقدام کنند.

 

حریرچی خطاب به مردم سیستان و بلوچستان گفت: تا واکسیناسیون کامل و رسیدن ایمنی ناشی از واکسیناسیون، دست شما مردم سیستان و بلوچستان را می بوسم از ماسک استفاده کنید و مکرر دست های خودتان را بشویید و از هر گونه تردد غیر ضروری و دید و بازدید و دورهمی پرهیز کنید.

کد خبر 1071982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha