پروژه دفن بهداشتی زباله لاهیجان ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

قیامتیون مجموع اعتبار در نظر گرفته شده برای پروژه بهسازی و دفن بهداشتی زباله شهر لاهیجان را ۲۶ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این پروژه تاکنون حدود ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «یوسف قیامتیون» شامگاه (پنج‌شنبه، 10 تیر) در گفتگوی خبری روند اجرای طرح دفن بهداشتی زباله در شهر لاهیجان را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: بهسازی و دفن بهداشتی زباله شهر لاهیجان از جمله موضوعات مهمی است که با اولویت در دستور کار شهرداری قرار دارد.

 

شهردار لاهیجان با بیان اینکه اجرای پروژه بهسازی و دفن بهداشتی زباله شهر لاهیجان با توجه به اهمیت بالای کار نهایتا از سال 99 آغاز شده است تصریح کرد: اعتباری هم که برای اجرای عملیات این طرح اختصاص پیدا کرد تقریبا 26 میلیارد تومان بود.

 

قیامتیون با تاکید بر اینکه پس از برگزاری مناقصه،‌ پیمانکار ذیصلاح پروژه بهسازی و دفن بهداشتی زباله شهر لاهیجان جذب شد تصریح کرد: از مرداد ماه سال 99 و پس از آنکه مقدمات کار سپری شد، عملیات اجرایی این پروژه به شکل جدی در دستور کار قرار گرفت.

 

وی مطالبه جدی و به حق مردم، سازمان‌های مردم نهاد و NGO ها برای اجرای پروژه بهسازی و دفن بهداشتی زباله شهر لاهیجان را یکی از مواردی که باعث شد این طرح عملیاتی شود، ذکر کرد و گفت: معضل پسماند و عدم ساماندهی زباله به یکی از مشکلات اساسی استان گیلان و کل کشور تبدیل شده است.

 

شهردار لاهیجان موارد دیگری از کلیات پروژه بهسازی و دفن بهداشتی زباله شهر لاهیجان را تشریح کرد و اظهار داشت: با اجرای این پروژه در کنار دفن بهداشتی زباله و پسماند، نسبت به تصفیه شیرابه‌های آلوده و استفاده از آب تصفیه شده برای زراعت اقدام می‌شود.

 

قیامتیون با بیان اینکه از مجموع اعتبارات مصوب شده این پروژه تاکنون هفت میلیارد تومان آن جذب شده است یادآور شد: پروژه بهسازی و دفن بهداشتی زباله شهر لاهیجان تاکنون حدود 32 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امیدواریم با تزریق منابع روند اجرای آن سرعت گیرد.

 

وی زمانبندی اجرا و بهره‌برداری از پروژه بهسازی و دفن بهداشتی زباله شهر لاهیجان را سه ساله اعلام کرد و در پایان نیز خاطرنشان کرد: با تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه مهم به یکی از مهم‌ترین مطالبات و خواسته‌های مردم و شهروندان لاهیجان جامه عمل پوشانده می‌شود.

 

کد خبر 1071994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha