فرهنگ شیراز ظرفیت صادر شدن به عرصه های جهانی دارد

نظری گفت: شیراز بخشی از فرهنگ و هنر تمدن اسلامی و سرزمین ایران است که ظرفیت و شایستگی صادر شدن به عرصه های جهانی را دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سعید نظری»، امروز (جمعه 11 تیر) در مراسم رونمایی از آلبوم موسیقی «پریوشون» و «شهر راز» گفت: در توسعه یک سرزمین، معرفی آن به جهانیان و گسترش فرهنگ و هنر آن در جهان باید از راه کشورگشایی وارد شویم و یا باید فرهنگ، هنر و معماری منصحر به فرد داشته باشیم تا از طریق صدور آن به آوازه جهانی برسیم.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز افزود: در جهان معاصر که دیگر فضای کشورگشایی وجود ندارد، باید با معماری و هنر به دیگر کشورها نفوذ کرد.

وی اضافه کرد: شیراز بخشی از فرهنگ و هنر تمدن اسلامی و سرزمین ایران است که ظرفیت و شایستگی صادر شدن به عرصه های جهانی را دارد.

نظری تاکید کرد: هنر باید با لایه ‌های زندگی مردم پیوند بخورد و موسیقی به ویژه موسیقی محلی و ترکیبش با اشعار بومی به عنوان یکی از راه های موفق ارتباط هنر با مردم است.

وی ادامه داد: تنها نکته مهم برای رونق هنر مردمی توجه به اقتصاد هنر و اقتصاد هنرمندان است که ادامه این راه را میسر می کند.

«حسن صفری»، پیشکسوت عرصه موسیقی و خواننده آلبوم «شهر راز» نیز در این مراسم گفت: در تولید این آلبوم، اشعار شیرازی فاخر انتخاب شده است تا گویش شیرازی را با هنر موسیقی پیوند بزند.

پیشکسوت عرصه موسیقی و خواننده آلبوم «شهر راز» افزود: لهجه شیرازی، بخشی از فرهنگ زیست ‌بوم ما است که باید تلاش کنیم برای آیندگان بماند.

خاطر نشان می شود، 2 آلبوم «پریوشون» و «شهر راز» با همکاری سازمان فرهنگی شهرداری شیراز و حوزه هنری فارس تولید شده است که خواننده آلبوم «شهر راز»، «حسن صفری» پیشکسوت عرصه موسیقی محلی شیراز و خواننده آلبوم «پریوشون»، «مهدیا علیزاده» از هنرمندان جوان شیرازی است.

کد خبر 1072035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha