جمع آوری بیش از  ۱۶ میلیارد ریال زکات و کفارات  در شهرستان سنقر و کلیایی

امجدیان گفت: در سه ماهه اول سالجاری با همکاری خیّرین و همشهریان نوعدوست شهرستان سنقر و کلیایی ۱۶ میلیاردو ۸۱۳ میلیون ریال زکات و کفارات جمع آوری شده است.

صفدر امجدیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت : زکات از فروع دین و در منابع دینی در کنار نماز و جهاد قرار گرفته و یکی‏ از پنج ستون دین است.

 

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان سنقروکلیایی با اشاره به اینکه در ۵۹ آیه قرآن و حدود ۲۰۰۰ روایت به زکات اشاره شده است افزود :در قرآن در بسیاری از موارد از واژه صدقه برای اشاره به زکات استفاده شد و و در فقه، زکات را صدقه واجب می خوانند.

 

وی خاطر نشان کرد: زكات در حقيقت ذخيره قيامت انسان است، زكات نيز كه يكي از فروعات دين اسلام که  احكام و مسايل فراواني دارد كه بر يكايك مسلمانان لازم است.

 

امجدیان تصریح کرد: در سه ماهه اول سالجاری با همکاری خیّرین و همشهریان نوعدوست شهرستان مبلغ ۱۶ میلیاردو ۸۱۳ میلیون ریال زکات و کفارات جمع آوری گردید که در راستای رفع نیازهای محرومین و پروژه های عمرانی شامل ساخت دو مسجد روستایی هزینه شده است.

 

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان سنقروکلیایی گفت:  ۱۶۸ نفر از عاملین افتخاری زکات و ۲۰ نفر از مبلغین در سطح شهرستان امورات زکات را پیگیری  و۵۰ روستا نیز در امر پرداخت زکات کمک و همکاری کردند.

کد خبر 1072105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha