ضرورت تلاش مجلس برای احیای ردیف بودجه مساجد/ نقشه جامع مساجد کشور تهیه شود

امام جمعه محترم آران و بیدگل با اشاره به نامناسب بودن جایگاه امور رسیدگی به مساجد کشور تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی برای تنظیم بودجه سنواتی باید ردیف بودجه مرکز رسیدگی به امور مساجد را احیا و اصلاح کند.

حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی در حاشیه نشست قرارگاه فرهنگی ائمه جمعه شهرستان آران و بیدگل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، از عدم توجه به جایگاه و بودجه مرکز رسیدگی به امور مساجد ابراز گله مندی کرد و گفت: امور مساجد متاسفانه در حوزه مسائل اجرایی، آن توان که باید به لحاظ جایگاه کشوری داشته باشد، ندارد و این مسئله باید اصلاح بشود.

 

امام جمعه آران و بیدگل افزود: در این راستا پیشنهاد می شود نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تنظیم بودجه سنواتی این مهم را احیا و اصلاح کنند و برای تشکیل سازمان رسیدگی به امور مساجد کشور اقدامی عملیاتی داشته باشند تا امور مربوط به مساجد در آن پیگیری و بودجه دفاتر رسیدگی به امور مساجد سراسر کشور تامین شود و ردیف بودجه به مرکز رسیدگی به مساجد استان تهران منحصر نشود.

 

حجت الاسلام سلیمانی در ادامه بر تهیه نقشه جامع مساجد تاکید کرد و گفت: برای ساخت هر مسجد باید نقشه جامع تهیه و شهرداری، بنیاد مسکن، دهیاری و... برای سهولت کارها، مجوز ساخت مساجد و حسینیه‌ها را در اختیار مرکز رسیدگی امور مساجد قرار دهند.



امام جمعه آران و بیدگل در ادامه تصریح کرد گفت: در تامین مالی هر مسجد و ایجاد محل و منبع در آمدزایی اعم از موقوفه، مغازه و.‌.. باید تلاش بیشتری به عمل بیاید.
 

حجت الاسلام سلیمانی با بیان اینکه طرح آمایش و جانمایی مکان مساجد در مناطقی که فاقد مسجد هستند همچون بعضی از شهرک‌ها باید اقدام شود، گفت: حضور مسئولین و نخبگان در مساجد در پویایی هر محل و رفع مشکلات مردم و مساجد اثرگذار است.

 

نشست قرارگاه فرهنگی ائمه جمعه شهرستان آران وبیدگل با حضور ائمه جمعه شهرهای چهارگانه این شهرستان در دفتر امام جمعه شهر ابوزیدآباد برگزار شد./

کد خبر 1072158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha