برگزاری دوره‌های علمی و مهارتی در مسجد فاطمه الزهرا(س)

دوره‌های علمی و مهارتی همزمان با ایام اوقات فراغت تابستان برای مقاطع سنی نوجوان و جوان در مسجد فاطمه الزهرا(س) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، همزمان با فصل ایام اوقات فراغت واحد علمی مهارتی مسجد فاطمه الزهرا(س) اقدام به برگزاری دوره های آموزشی و مهارتی برای نوجوانان و جوانان مقطع سنی ۱۲ تا ۱۷ سال کرده است.

 

 

این دوره ها در رشته های مبانی و اصول اولیه علم رباتیک، فیلم برداری با گوشی و تدوین، مبانی و اصول اولیه طراحی، عکاسی حرفه ای با گوشی و ادیت برای مخاطبان برگزار می شود.

 

مسجد فاطمة الزهرا(ع) در منطقه شلوغ و پر رفت و آمد نارمک در شرق تهران واقع در خیابان آیت بالاتر از چهارراه تلفن‌خانه جنب مخابرات، نمایی از یک مسجد اسلامی به تمام معناست. این مسجد از حدود سال 1327 که ساخته شد تا به امروز کانونی برای فعالیت‌های مذهبی و اجتماعی برای تمام سنین به‌شمار می‌رود.

 

ویزیت رایگانِ مشاور حقوقی به‌ صورت هفتگی، برگزاری اردوهای جهادی، برگزاری اردوهای راهیان نور، اجرای مراسم اعتکاف به‌صورت سالانه، طرح سه‌شنبه‌های مهدوی(عج)، اجرای طرح صالحین از جمله برنامه‌های مستمر مسجد فاطمة الزهراء قبل از بحران کرونا محسوب می‌شده است.

 

طرح «مهدیه طوبی» از دیگر برنامه های این مسجد است. مهدیه طوبی سال 95 با هدف تربیت کودکان در تراز یاری امام زمان(عج) شروع به کار کرد. این مهد کودک که زیر نظر مسجد اداره می‌شود و ماهانه پذیرای حدود 60 کودک است، در این طرح تلاش می شود که کودکان با سبک زندگی اسلامی و اخلاق مهدوی تربیت شوند.

 

 طرح خیریۀ حضرت فاطمه الزهرا(ع) از دیگر طرح های این مسجد است. این طرح با هدف کاهش فشار اقتصادی به نیازمندان اطراف در اواخر سال 97 شروع به کار کرد. در ابتدا قرار بر شناسایی نیازمندان برای کمک‌رسانی ماهانه در قالب سبدهای کرامت به آنان بوده برای اینکه آبرو و شأن آنها حفظ شود، قرار شد که همه نیازمندان به مسئول خیریۀ معرفی شوند تا کمک‌های مردم هدفمند به دست نیازمندان واقعی برسد و آنان بتوانند روی این کمک حساب کنند.

 

 برگزاری دوشنبه‌های امام حسنی(ع) با هدف توزیع بیش از 500 پرس غذا در محله‌های محروم و طرح  «چریک فرهنگی»، با هدف هدف مهارت‌آموزی و اشتغال‌زایی برای جوانان مسجدی را از دیگر برنامه ها و طرح های این مسجد می توان نام برد.

 

یادآور می شود، مسجد فاطمه الزهرا(س) در نارمک، چهار راه تلفخانه واقع شده است.

 

 

 

 

 

کد خبر 1072187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha