ایجاد ۲۵۶ فرصت شغلی در سه ماهه اول امسال برای مددجویان زنجانی

به گفته صفری، در سه‌ماهه اول سال جاری برای ۲۵۶ نفر از مددجویان بااعتباری بالغ‌ بر ۶ میلیارد و ۷۶ میلیون تومان اشتغال ایجادشده است .

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه راهبرد اصلی کمیته امداد ایجاد درآمد باثبات با محوریت اشتغال‌زایی برای مددجویان تحت حمایت و توانمندسازی آن‌ها است، گفت: تحقق اهداف در کوتاه‌ترین زمان ممکن وکمترین هزینه تکلیف مهم مدیریت هر سازمان است و غفلت از عنصر زمان وعدم آشنایی مدیران با فنون مبارزه با آفات زمان رسیدن به اهداف را با مشکل مواجه می‌کند.

 

هدایت صفری با اشاره به اینکه درمجموع 256 فرصت شغلی جدید برای مددجویان تحت حمایت در سه‌ماهه نخست سالجاری ایجادشده است، گفت: 210 فرصت شغلی از مجموع اشتغال ایجادشده از طریق پرداخت تسهیلات اشتغال و 46 فرصت شغلی جدید نیز با استفاده از ظرفیت‌های کاریابی در مناطق مختلف این استان برای مددجویان تحت حمایت این نهاد ایجادشده است .

 

صفری با بیان اینکه اشتغال از طریق کاریابی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های حوزه اشتغال و خودکفایی استان همچنان ادامه دارد، افزود: در سه‌ماهه اول سال جاری تعداد 46 نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد از طریق مؤسسات و شرکت‌های کاریابی مشغول به کارشده‌اند.

 

مدیرکل کمیته امداد استان افزود: کارفرمایانی که مددجویان این نهاد را استخدام وبکارگیری نمایند مورد تشویق این نهاد قرارگرفته وبه همین منظور بسته‌های تشویقی گوناگونی برای کارفرمایان مدنظر در این بخش در نظر گرفته‌شده است .

 

وی یکی دیگر از شیوه‌های جدید وموثر ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت حمایت را بهره‌گیری از ظرفیت راهبران شغلی دانست و گفت: از مزیت‌های این طرح این است که مددجویان دغدغه تأمین مواد اولیه و همچنین فروش محصولات خودرا ندارند.

 

صفری بابیان اینکه از ابتدای سال جاری تعداد 78 طرح اشتغال از طریق راهبران شغلی ایجادشده است تصریح کرد :در این نوع فرآیند اشتغال‌زایی راهبران شغلی تجهیزات و مواد اولیه هر شغلی را آماده کرده و در اختیار مددجویان قرار می‌دهند و محصول تولیدشده را از مددجو تحویل گرفته و به فروش می‌رسانند و مددجویان نیز از این طریق کسب درآمد می‌کنند.

 

صفری در پایان به نقشه راه سال که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها اشاره کرد و افزود: در سال گذشته 4 هزار و457 فرصت شغلی و کاریابی با تسهیلاتی بالغ ‌بر 105 میلیارد تومان ایجادشده است و امسال نیز هدف‌گذاری شده است 5 هزار و 100 فرصت شغلی جدید با اعتباری قریب به 207 میلیارد تومان برای مددجویان تحت حمایت  و سایر اقشار نیازمند ایجاد شود.

 

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان توجه به آموزش‌ها را در حوزه اشتغال مهم دانست وبر توسعه کاریابی ،توجه به سامانه‌ها و کیفی سازی طرح‌ها در کنار کمیت ، اهلیت و صلاحیت آن‌ها تأکید کرد. انتهای پیام

کد خبر 1072216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha