همکاری کمیته امداد و بسیج برای ایجاد ۲ هزار فرصت شغلی ویژه مددجویان در سال جاری

شیبه گفت: براساس تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و سازمان بسیج خوزستان، ۲ هزار فرصت شغلی برای مددجویان استان در سال جاری ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، مدیرکل کمیته امداد خوزستان به منظور پیگیری تفاهم‌نامه و هم‌افزایی میان کمیته امداد و سازمان بسیج و همچنین تقدیر از فرماندهان بسیجیان سراسر استان به دلیل همراهی در رزمایش ایران همدل و ایران مهربان، امروز (شنبه ۱۲ تیر) سردار شاهوارپور فرمانده سپاه ولی عص ر(عج) خوزستان و زبیدی مسئول بسیج سازندگی سپاه ولیعصر (عج) خوزستان دیدار کرد.

 

«جمال شیبه» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، با اشاره به تفاهم‌نامه این نهاد با سازمان بسیج برای کمک به اشتغال مددجویان اظهار کرد: بسیج جهت ایجاد ۲ هزار فرصت شغلی برای خانواده‌های تحت حمایت در سراسر استان با همکاری کمیته امداد اعلام آمادگی کرده است.

 

مدیرکل کمیته امداد استان خوزستان با تاکید بر اینکه همه باید کمک کنیم تا در زمینه محرومیت‌زدایی، اشتغال و تولید مسکن توفیقات قابل توجهی به دست آید افزود: امروز شاهد نتایج همکاری‌های کمیته امداد و بسیج در فاز نخست در زمینه‌های اشتغال، فرهنگی، مسکن، بهداشت و درمان و ... هستیم و امیدواریم در ادامه، شاهد همکاری گسترده‌تر ۲ نهاد در کمک به محرومان باشیم.

 

وی اضافه کرد: طبق این تفاهم‌نامه تسهیلاتی تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال در اختیار کارآفرینان بسیجی و مددجویان قرار می‌گیرد تا علاوه بر آموزش، کسب و کار خود را راه اندازی کنند.

 

شیبه ایجاد فرآیند دستیابی به اشتغال محرومان و نیازمندان، تجاری‌سازی، آغاز کسب و کارهای دانش‌بنیان و ایجاد نمایشگاه‌های تخصصی با طرح‌های دانش‌بنیان را از مهم‌ترین دستاوردهای این تفاهم‌نامه عنوان کرد.

 

وی با تاکید بر ایجاد بانک مشاغل نوآورانه ابراز کرد: بر اساس این تفاهم نامه شناسایی و احصا ایده‌ها و مشاغل نوآورانه در سطح خوزستان و کمک به تحصیل مددجویان و کارآفرینان و شناسایی طرح‌های اشتغالزا در اولویت هستند.

 

مدیرکل کمیته امداد خوزستان شناسایی بازار فروش محصولات را یکی از اقدامات مهم برای کمک به جامعه هدف برشمرد و تصریح کرد: در این طرح ۲ هزار میلیارد ریال در قالب تسهیلات به ۲ هزار نفر برای ایجاد کسب و کار اعطا می‌شود اما یکی از مهمترین مسائل برای بازدهی کسب و کار، برگزاری نمایشگاه‌های فروش است.

 

وی از برگزاری یک‌هزار و ۵۰۰ دوره آموزشی تا توسعه همکاری با ۴۵۰ کارآفرین جهادگر خبر داد و بیان کرد: تشکیل و راه‌اندازی کانون خیرین، کاریابی برای ۵۰۰ مددجوی مستعد، تشکیل و راه‌اندازی ۲۰ مرکز نیکوکاری کارآفرینی، حمایت از اجرای ۱۰ طرح نوآورانه و دانش‌بنیان، شناسایی، هدایت، نظارت و ارزیابی یک هزار طرح راهبری اشتغال، برگزاری ۲ نمایشگاه برای بازاریابی و فروش محصولات تولیدی، تامین و بهسازی فضای کسب و کار برای ۱۰۰ شغل از جمله اقداماتی است که در این تفاهم‌نامه صورت خواهد گرفت.

 

شیبه یاد آور شد: ایجاد و راه‌اندازی ۲ هزار طرح‌ اشتغال، یک هزار و ۵۰۰  دوره آموزشی کسب وکار، کاریابی برای ۵۰۰ مددجوی مستعد، تشکیل و راه‌اندازی کانون خیرین استان، تشکیل و راه‌اندازی ۲۰ مراکز نیکوکاری کارآفرینی، حمایت از اجرای ۱۰ طرح‌ نوآورانه و دانش‌بنیان، شناسایی، هدایت، نظارت و ارزیابی یک هزار طرح‌ راهبری شغلی، برپایی ۲ نمایشگاه بازاریابی و فروش محصولات تولیدی، تأمین و بهسازی فضای کسب وکار با ایجاد طرح اشتغال و توسعه همکاری با ۳۰ جهادگر کار آفرین از موارد مورد نظر در این تفاهم‌نامه است که به صورت مشترک توسط کمیته امداد و بشیج برگزار می‌شود.

 

کد خبر 1072335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha