۷ هزار مراسم شیرخوارگان حسینی برگزار شده است

منافی پور گفت: بعد از ۱۹ سال از فعالیت این مجموعه، در سال ۹۸ در ۴۵ کشور جهان هفت هزار و ۳۰۰ مراسم شیرخوارگان برگزار شد و بنا داریم در پایان ۲۰ سال فعالیت مجمع را به هشت هزار جلسه برسانیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، « داود منافی پور » در نشست سالانه مسئولان مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) گفت: این مجموعه در برگزاری اجلاس بین‌المللی نخبگان منابر شیعه در مشهد نخستین جمعه ماه محرم سال ۸۲ و به عنوان نقطه عطف مظلومیت سیدالشهدا با حضور مادران و شیرخوارگان در مهدیه تهران شروع به کار کرد.


 
دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) افزود: بعد از ۱۹ سال از فعالیت این مجموعه، در سال ۹۸ در ۴۵ کشور جهان هفت هزار و ۳۰۰ مراسم شیرخوارگان برگزار شد و بنا داریم در پایان ۲۰ سال فعالیت مجمع را به هشت هزار جلسه برسانیم.

 

وی ادامه داد: ابلاغ پیام امام صادق (ع) مبنی بر اینکه شیعیان ما تا قبل از ظهور باید حیات خود را از کربلا بگیرند و آشکارسازی نیروی مظلومیت شهادت حضرت علی اصغر(ع) برای راه اندازی نهضت عاشوراپژوهی، از اهداف کلی شکل گیری این مجمع بود.

 

منافی پور گفت: روشنگری نخبگان منابر شیعه و ارسال پیام کربلا، روشنگری شیعیان با راه اندازی همایش جهانی علی اصغر، ارسال پیام به مسلمانان غیرشیعه و زمینه سازی برای جلب توجه مسلمانان غیرشیعه به شهادت علی اصغر(ع) و همچنین ارسال پیام به ادیان آسمانی و غیر آسمانی و آحاد جامعه بشریت جزو چشم انداز آتی این مجمع است.

 

امام جمعه موقت تهران نیز در این آیین با بیان اینکه خدای متعال امامان معصوم (ع) را خلق کرده و به زمین آورد تا ما را از وادی سرگردان به اعلی علیین هدایت کنند؛ افزود: اسیران و شهدای کربلا مغناطیس دل‌های اهل هدایت و تابلوی به سوی هستی مطلق هستند. در این میان حضرت علی اصغر هم مانند یک نگین زینتی است.

 

کد خبر 1072386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha