موج پنجم کرونا درصورت بی توجهی به پروتکل های بهداشتی آغاز خواهد شد

معتمدیان گفت: در صورت بی‌توجهی به رعایت دستور‌های های بهداشتی و تداوم سفر‌ها به مشهد موج پنجم کرونا آغاز خواهد شد که در این موج نوع هندی ویروس، موسوم به دلتا با سرایت پذیری بالاتر و مرگ آوری بیشتری شیوع پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمدصادق معتمدیان» در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا درباره موج پنجم کرونا هشدار داد و افزود: در صورت بی‌توجهی به رعایت دستور‌های های بهداشتی و تداوم سفر‌ها به مشهد موج پنجم کرونا آغاز خواهد شد که در این موج نوع هندی ویروس، موسوم به دلتا شیوع دارد که سرایت پذیری بالاتر و مرگ آوری بیشتری دارد.

 

استاندار خراسان رضوی گفت: با وجود گسترش بیماری و افزایش تعداد مبتلایان کرونا، شاهد کاهش رعایت دستور‌های بهداشتی و افزایش چشمگیر شمار مبتلایان به کرونا در مناطق مختلف کشور، به ویژه نواحی جنوبی و شرقی بوده ایم، به طوری که تعداد شهر‌های قرمز کشور به ۹۱ شهر افزایش یافته است.

 

وی با بیان اینکه این وضع را می‌توان به خراسان رضوی نیز تعمیم داد و در صورت تداوم شرایط موجود و افزایش روند ابتلا، خراسان رضوی نیز به زودی قرمز خواهد شد؛ افزود: هم اکنون ۱۲ شهرستان خراسان رضوی در وضع نارنجی و دو شهرستان در وضع زرد کرونایی قرار دارد.

 

معتمدیان با اشاره به اینکه ستاد کرونا خراسان رضوی تدابیر ویژه‌ای برای پیشگیری از آغاز موج پنجم کرونا اتخاذ کرده است و از مردم تقاضا داریم به طور جدی به استفاده از ماسک، حضور نیافتن در دورهمی‌ها و تجمع‌ها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی پایبند باشند؛ گفت: اقداماتی در خصوص اعمال محدودیت‌ها در مرز‌ها و ورودی و خروجی اتباع خارجی از طریق پیشنهاد به ستاد کرونا در حال اجراست.

کد خبر 1072390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha