خسارت ۲۰ میلیارد تومانی سیل به بخش کشاورزی

فرماندار راز و جرگلان گفت: سیل و روان آب روزهای گذشته ۲۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی به خصوص بخش مرکزی راز خسارت وارد کرده است.

«روح الله حسین پور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خسارت 20 میلیارد تومانی سیل به بخش کشاورزی شهرستان راز و جرگلان خبر داد و اظهارکرد: این خسارت مربوط به کشاورزانی است که اغلب بیمه نداشتند و به صورت مستقیم از طریق کشاورزی امرار معاش می کنند.

 

فرماندار راز و جرگلان با تأکید بر اینکه خسارت وارد شده در بخش کشاورزی غلامان و جرگلان وسیع نبوده، خاطرنشان کرد: بیشترین خسارت سیل روزهای گذشته مربوط به بخش راز، پشنده و قشون تپه بوده است.

 

وی با بیان اینکه تاکنون تلفات دام در این مورد گزارش نشده است، اضافه کرد: در مرحله اول برآورد اولیه شده و پس از تأیید  به مدیریت بحران اعلام شد تا پیگیری های لازم انجام شود.

 

به گفته وی اگر کشاورزان زمین و محصولات خود را زیر پوشش بیمه می کردند، پرداخت خسارت سرعت عمل بیشتری به خود می گرفت  ولی در غیر اینصورت جبران خسارت روند کندتری را طی می کند.

 

حسین پور با تأکید بر اینکه در حوزه ابنیه و راه، خسارت چندانی گزارش نشده، اضافه کرد: طی سال 99 دو پُل در این منطقه (امانلی) به بهره برداری رسید و خسارت های احتمالی را به حداقل رساند و از آن گذشته تردد را برای ساکنان راحت تر کرد.

 

به گفته وی به دلیل نبود لودر، راه به سختی گشوده شد و در این زمینه امکانات راهداری شهرستان راز و جرگلان محدود است.

کد خبر 1072534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha