نشست هم اندیشی درباره جنایت اسپایکر در آستان مقدس حسینی

مرکز بین المللی رسانه متعلق به بخش رسانه آستان حسینی نشست هم اندیشی درباره جنایت اسپایکر را با همکاری کرسی گفتگوی یونسکو در دانشگاه کوفه در سالن همایش های مجتمع سید الشهداء برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، نشست هم اندیشی درباره جنایت اسپایکر به همت مرکز بین المللی رسانه متعلق به بخش رسانه آستان حسینی و با همکاری کرسی گفتگوی یونسکو در دانشگاه کوفه و دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر در کربلا در سالن همایش های مجتمع سید الشهداء برگزار شد.

 

دکتر علاء شطنان، مشاور مرکز بین المللی رسانه در آستان حسینی گفت: این نشست به یاد قربانیان جنایت اسپایکر که در سال 2014 میلادی رخ داد، برگزار شد. این نشست بر جنبه های قانونی، اجتماعی و سیاسی قبل و پس از این جنایت تمرکز داشت.

 

شطنان افزود: این نشست به جنبه قانونی این جنایت پرداخته است که آیا این جنایت ضد بشریت یا نژادی یا فرقه ای یا مذهبی است. اقدامات انجام شده باهدف انتقال پرونده این مسئله به دادگاه بین المللی کیفری و شورای امنیت و گروه تعیین شده برای تحقیق از عاملان این جنایت مورد بررسی قرار گرفت. این گروه سال 2014 میلادی براساس قطعنامه ها شورای امنیت مربوط به این مسئله تشکیل شد.

 

وی ادامه داد: این نشست به آخرین مصوبات شورای امنیت درباره این جنایت و مجرم دانستن عاملان آن و همه کسانی که از آنها حمایت کردند، پرداخته است. این همان چیزی است که به طور مستقیم به ما مربوط می شود.

 

مشاور مرکز بین المللی رسانه در آستان حسینی افزود: این نشست به جزئیات اجتماعی و روحی و روانی پس از جنایت اسپایکر  و آثار آن درجامعه پرداخت. ماجد المسعودی، مدیر دفتر کمیساریای حقوق بشر در کربلا دراین باره سخنرانی مفصلی انجام داد.

 

این نشست درچارچوب برنامه های مستمر مرکز رسانه بین المللی برای بررسی مسایل مهم ملی و انسانی برگزار شد.

کد خبر 1072552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha