۱۶۴ میلیون مترمکعب آب تولیدی در کردستان پاسخگوی نیاز مشترکان است

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: حجم آب تولیدی در استان کردستان ۱۶۴ میلیون مترمکعب است که این میزان تولید پاسخگوی نیازهای مشترکان در استان است

علیرضا تخت شاهی مدیرعامل شرکت آبفا کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان با بیان اینکه جمعیت فعلی استان یک میلیون و 730 هزار نفر است، گفت: تعداد کل مشترکین بیش از 475 هزار نفر است.

 

وی با اشاره به وجود 37 شهر در استان که همگی زیر پوشش آبفا قرار دارند، خاطرنشان کرد: در بخش شهری 100 درصد جمعیت شهرنشین زیر پوشش خدمات شرکت در حوزه آب و 96 درصد نیز زیر پوشش خدمات شرکت در حوزه فاضلاب قرار دارند.

 

مدیرعامل آبفا کردستان تعداد تصفیه خانه‌های آب در مدار بهره‌برداری استان را 6 واحد عنوان کرد و گفت: تعداد تصفیه خانه‌های فاضلاب در حال فعالیت نیز 8 واحد هستند؛ ضمن آنکه یک تصفیه خانه آب و پنج تصفیه خانه فاضلاب نیز در حال ساخت هستند.

 

تخت‌شاهی با اشاره به وجود یک‌هزار و677 روستا در استان عنوان کرد: در بخش روستایی نیز 85 درصد جمعیت زیر پوشش خدمات شرکت در حوزه آب قرار دارند؛ ضمن آنکه سه تصفیه خانه آب در مدار بهره‌برداری قرار دارند.

 

وی اضافه کرد: همچنین در حال حاضر یک تصفیه خانه فاضلاب روستایی در حال فعالیت است و یک واحد تصفیه خانه روستایی دیگر نیز در حال ساخت است.

کد خبر 1072570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha