مدیرستاد کانون های مساجد استان کرمان از مجموعه کارآفرینی هیواد بازدید کرد

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان از مجموعه کارآفرینی هیواد بازدید و بر ضرورت استفاده از ظرفیت مساجد برای تسری این دست از فعالیت ها تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام گرجی، مدیرستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان از مجموعه کارآفرینی هیواد بازدید کرد.

 

 

مهدیه رضایی، عضو کانون مسجد و مسئول این مجموعه هم توضیح داد: از سال 76 فعالیت‌های هنری خانگی را به صورت پراکنده انجام می دادم اما از حدود پنج سال قبل این فعالیت ها را بیشتر کردم و هم اکنون به صورت تخصصی مرکز کار آفرینی را راه اندازی کردم.

 


وی ادامه داد: این مرکز در زمینه های تلفیقات رزینی و کارهای چوب و رزین و زیرمجموعه های رزین به صورت تخصصی فعالیت می کند و در زمینه های پته، فیروزه کوبی، قلم زنی مس، مس تزئینی و مجسمه های چوبی و عروسک سازی و.. نیز فعالیت دارد.

 

 

رضایی هدف از راه اندازی این مرکز را ایجاد اشتغال به ویژه برای زنان سرپرست خانوار عنوان و بیان کرد: ضمن ارائه آموزش های تخصصی، در پایان کار از محصولات هنرجویان نیز در راستای فروش حمایت نیز می شود.

 

 

وی با اشاره به اینکه طی مدت حدود هفت ماه از افتتاح این مرکز؛ مجموعه های مختلفی بازدید و از فعالیت ها استقبال کردند اما هیچ حمایتی نشد. 

 

 

رضایی با اشاره به اینکه مرکز را با حمایت مالی ۱۰۰ میلیون تومانی یکی از خیرین به نام عباس دوست کامی راه اندازی کردیم؛ افزود: همین الان محصول آماده فروش داریم که در این راستا نیازمند حمایت های جدی هستیم.

 

 

وی تصریح کرد: قرار است ورک شاپ های آموزشی در کانون فرهنگی هنری سیدالشهدا مسجد امام حسین علیه السلام برگزار شود.

 

مسئول مرکز کارآفرینی هیواد در پایان با اشاره به فروش پراکنده محصولات؛ گفت: به طور مثال تابلوی چوب و رزین منقش به عکس شهید سلیمانی به تعداد ۵۰ عدد که از تهران سفارش داده شده بود، آماده کردیم.
 

 

حجت الاسلام گرجی پس از بازدید از این مجموعه؛ ظرفیت کانون های فرهنگی هنری مساجد در خصوص کارآفرینی و صنایع دستی را مورد اشاره قرار داد و گفت: کانون ها می توانند با آموزش و کارگاه آموزشی و برگزاری نمایشگاه این ظرفیت ها را به نمایش بگذارند.

 

 

گفتنی است؛ هم اکنون حدود ۱۲ نفر در این مرکز مشغول فراگیری آموزش هستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1072642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha